kølefryseskab køler ikke

Hej LDS'ere

jeg har et gram kølefryseskab der de seneste 14 dage har haft svært ved at køle køleskabet ned på de 5 grader det var sat til. køleskabet blev meget varmt på mellemstykket mellem køleskabet og fryseskabet. og også bag på ved kompressoren.  vil gætte på over 40 grader, hvor imod før i tiden kunne man knap mærke varme der.  samtidig skulle jeg gå og stille på termostaten hele tiden da den nogengange var for varm inden i, og andre gange var det hele frossen. jeg bestilte en ny termostat i sidste uge for at prøve at afhjælpe problemet. men nu , inden termostaten er kommet, er kompressoren på køleskabet gået helt i stå. så den køler slet ikke længere. 

er der risiko for at kompressoren er brændt af? er der noget jeg selv kan checke? jeg vil selvfølgelig prøve at montere termostaten når den kommer (forhåbentlig i morgen) og se om det hjælper. tvivler bare lidt nu kompressoren slet ikke kører mere. inden den gik i stå kørte den hele tiden og jeg slukkede af og til for stikkontakten et par timer for at skåne den lidt. 

er der nogen der har nogle input? det drejer sig om et gram kf3245-90x kølefryseskab. knap 3 år gammel.

Mvh

Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når kompressor går i stå kan det sagtens skyldes termostat. Der går 2 ledninger i termostat. Hvis man kortslutter dem, skal kompressoren køre. Men vent og se om der kommer en termostat i morgen. Og start ikke med at skrue den helt vildt ned i temperatur. Det er lettere at tjekke om den slår fra og til hvis du kun forlanger 7-8 grader i køl. Så¨kan du starmme det så du får +5 i køl.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er stået af , det har ikke noget med termostaten at gøre , skabet mangler kølemiddel , og det er dyrt , køb et nyt kølefrys skab pengene er hurtigt tjent hjem .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis