Tankmåler...

Hej GDS Folket...
Jeg har en gammel rund (Volvo Penta) Dieseltank.... men ingen tankmåler...

Er der en der ved om man kan få en tankmåler der kan monteres i en af enderne... og med en "vippe flyder giver" kan aflæse diesel standen på tanken...???

mvh Michael

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke, om du kan få sådan en tankmåler. Vil blot advare dig imod at skære eller bore i tanken på en måde, der gnistrer. Tanken skal ikke bare tømmes men også "dampe af" meget længe for at undgå eventuel eksplosionsfare. Spørg en fagmand.

Finnband
Mon ikke du bare kan bestille een hos Palby eller Watski. Jeg har før købt en standart tankmåler men kan ikke huske hvor.
Tag ud til din hugger og få fat i en original tankmåler, så kan du aflæse på dén måde vha. normal mA aflæsning.

Hvad med at bruge en pejlestok, den går aldrig i stykker og er altid pålidelig. Men det kræver selvfølgelig at påfyldningen sidder sådan at du kan få stokken ned i tanken.

Mvh Finn
Mægtig sødt af Jer....
Men der findes IKKE en tankmåler til en rund tank på det Danske marked....
Underligt nok... De fleste småbåde/joller fra 60´erne og frem er født med runde tanke...

Kan anbefale pejlestokken hvis muligt.
Ellers er noget så gammeldags som et "vandstandsglas" absolut anvendeligt på en rund tank. Det skal blot sidde rimeligt velbeskyttet. "Glasset" kan være et gennemsigtigt plastrør. Det er ikke så sart.

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis