Opbygning af fundament til isoleret skur

Jeg skal bygge et isoleret skur med støbt betongulv, da jeg gerne vil undgå skadeligt fugt i skuret, så vi ikke skal tænke over hvad der opbevares i det. Derfor vil jeg gerne have hjælp til at finde den bedste løsning til opbygningen af fundament og gulv.

Er det muligt at undgå at skulle lave en randfundament i 90 cm dybde, da det både er dyrt og kræver meget arbejde. Vil det eksempelvis være tilstrækelig at lave punktfundamenter i 90cm, hvor der står lecablokke eller fundablokke i 30 cm dybde i mellem? Findes der andre bedre alternativer end at støbe et randfundament når man skal have et støbt terrændæk?

Da skuret ikke skal være frostfrit med kun fugtfrit, vil det så være ok at undlade isoleringen under betongulvet?

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest optimale er jo et randfundament med lecablokke på toppen..
I min garage har jeg punkfundamenter, og støbt gulv jeg har sat en lecabloke rundt som fundament.
Gulvet ligger på et pænt lag sand, så kraftig plast, og så beton, gulvet går helt ud til ydervægene, hvor der er gravet ca 20 cm rende så gulvet er extra tykt her, jeg satte brædder rundt da jeg støbte, så kanten er pæn glat, så satte jeg lecablokke rundt direkte på gulvet.

Garagen er fin tør og mit værktøj ruster ikke (bilen er der kun hvis den skal repareres)
Garagen er af træ, og isoleret i væge og loft med 100mm glasuld, jeg har vindpap under de yderste brædder, ellers ingen fugtspærre. (undtagen i gulvet)
Tak for jeres svar. Jeg fandt en guide på fc-beton og støbte en rendfundamt i 15-20 cm tykkelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis