Gæt et tagrende tip

Hej LDS'er,

Jeg havde en forspørgsel på denne problemstilling:

Vedkomnes tagrende kunne ikke lede vandet hurtigt nok til nedløbet, så vandet fra tagrenden løbe over og ned langes væggen ved kraftig regn.

Kan I gætte løsningen?

Her er lidt tillægsinformationer: tagrenden har korrekt hældning og er ikke beskadiget.

Jeg gav vedkomne et gør-det-selv tip.

 En del af løsningen var selvfølgelig at rense tagrenden, men det var ikke det bedste tip.


Med venlig hilsen Jesper Charles Djørup
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et ekstra nedløb kunne være godt eller som de gør nogle steder i Sverige, hvor de leder vandet hen mod nedløbet via taget.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
hmm gætter på at skær 4cm af tagpap?
Hej Primo-ct,

Det var lige præcis det gør-det-selv tip jeg gav vedkomne. Tagdækkeren som havde lavet nyt tagpap på vedkomnes hus, havde afsluttet tagpappen ned i tagrenden.
Det havde tagdækkeren sikkert gjort i bedste hensigt. Men dette bevirker desværre at modstanden i regnvandet bliver så stor, at tagrenden ikke kan transportere vandet hurtigt nok væk og dermed løber tagrenden over.

Godt gået.

Med venlig hilsen Jesper Charles Djørup
Er ham tagdækkeren ikke lidt af en fusker, når han laver sådan en løsning?
Jeg vil da mene, at en korrekt afslutning ville være en tagfod i alu.
Ikke mindst for udseendet.
Annonce
det kunne jeg da også finde på som gør-det-selv-mand hvis det ikke var på stuehus.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej LDS'er,

Her kommer et nyt tagrende tip

Kan I gætte hvad der er forkert ved denne montering og hvilke følgeskader der opstår?

Jeg ved at den er svær udfra billed, men giv et bud, det gik meget godt sidst

Supplerende oplysninger:

Det er en ejerforening fra 1987, det er de oprindelig tagrender fra denne gang - tagrenderne er udført af et professionelt firma - tagrenderne er limet og fuldstændig tætte (ingen utætheder), men der er alligevel et problem med monteringen og det har der været siden 1987. 

God weekend 


Med venlig hilsen Jesper Charles Djørup
enderne er for korte

 

Nedløbet er placeret forkert, det skal være i den højre side hvor der er fald hen mod.

hej jeg gætter på at vandet løber forbi tagrenden og ned ad væggen (markeret med gul cirkel). det er lidt svært at se om vandet løber i tagrenden eller ikke uden et nærbillede

ellers kunne det være der hvor nedløbet går ind i nedebund. det ser ikke helt  tæt ud.

synes nu også tagrenden er lidt kort forneden.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis