Fartpilot

Hej,

Jeg har købt en ny bil, og efter jeg havde bestilt den, fandt jeg ud af, at jeg godt kunne tænke mig en fartpilo i bilen. Dette kunne tilkøbes som ekstraudstyr, men det var desværre for sent, da bilen er ret langt i produktionen. Er der nogen herinde, der ved, om man kan få eftermonteret en fartpilot?


Mvh.

Mikkel
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan man sagtens, men det kan lynhurtigt blive noget juks......
Skrevet af S. Fabrin på 11-06-2015 11:53

Det kan fåes som originalt tilbehør (reservedel) uden at det bliver noget juks. Nu er det ikke oplyst hvilket bilmærke det drejer sig om. I VWgruppen skifter man blinklyskontakten og programmerer det nye setup.

 

 

 

 

Bevares, nu har jeg også kun prøvet det et par gange mht. at få eftermonteret fartpilot i en nyere bil. Fælles nævneren er ligesom at det er meget svært for mekanikerne, at undgå at ridse og ødelægge... Naturligvis kan man få materialerne til det, udfordringen er bare at det er svært at få lavet perfekt i en helt ny bil..

 

 

Det er en Fiat Punto jeg har købt. Og sælger forslog ikke at man kunne eftermontere dette, så tænker han ikke har ment det er en god ide siden han ikke har nævnt den mulighed. Må lige prøve at tale med ham.

Mvh.

Mikkel
Det med at skifte en kontakt eller 5 og derefter programere en Punto skulle da godt kunne gøres uden at lave ridder.
Det der nemt kan blive et problem er at fiats centrale computer kan finde på at tilte når den snakker med din bil,den aner ikke hvad der er sat i bilen efter at den forlod fabrikken så hvis ikke italienerne kan eller vil omprogramere den så er der muligvis et problem.
Sælgeren er nok den sidste du skal spørge prøv hellere en elektriker eller værkfører.

René
Annonce
Det er billigere på en punto, at eftermontere fartpilot, end at købe bilen med fabriksmonteret. Hos forhandleren koster det vel en 4-5000 at få eftermonteret, men du kan købe kontakten til rattet og koblingskontakten og få det monteret hos et auto- elfirma, hvis ikke forhandleren vil bøje sig og erkende at bilen er forberedt til fartpilot og blot skal have disse to kontakter monteret. Delene kan vel købes originalt for under en tusse

 

Hvis ikke bilen er fuldstændig forberedt på fartpilot, ville jeg være meget forsigtig med at rode mig ud i noget sådant. Skal hele systemet bygges op fra grunden, er det yderst bøvlet og omfangsrigt - og dyrt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Langt de fleste biler i dag har hele nettet liggende. Det har været brugt siden Astra G. I nogen biler sidder kobl kontakten faktisk monteret

 

Prøv at se på "AS Marketing" fartpiloter-AP900C-Fiat Grande Punto den kan jeg anbefale rigtig meget vi benytter selv samme type på mit arbejde (ikke noget at være bange for KTM det virker bare når vi laver det !  pris monteret incl. moms ca. 5000 Kr.med den betjeningskontakt som er på billedet og den har hukommelse for 2 hastigheder -

hej ULDAL det er til brug for motorstyringen at der sidder en koblings kontakt - ikke ret mange biler har denne funktion i motrostyringen (det koster jo penge)

Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Fartpiloten kostede kun kr. 2100 hvis jeg havde købt den da jeg bestilte bilen. Så det var surt jeg ikke gjorde det, da jeg godt kan se det er dyrere at få eftermonteret en fartpilot.

Mvh.

Mikkel
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis