Jawa 350 Blue

hej har ervervet mig en gl Jawa kan ikke få gnist på tændrørene kan det være fordi der er for lidt power på mit bateri hvordan kan man måle en tændspole igenem for at se om det skulle være der problemet er ellers er gode gåd velkommen mvh Jan


Jan Pedersen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ifølge reperations manualen til din maskine, er den udstyret med et kontaktløs tændingssystem.

Hvis der ingen strøm er på batteriet, vil du heller ingen gnist kunne få. Du må ud og købe en lader og sikkert også et nyt batteri da de ikke tåler og stå uden strøm.

Man kan godt udmåle en tændspole. Det kræver dog specielt måleudstyr der er betydeligt dyre end en ny tændspole. 

Ville selv tjekke op på ledningsnettet først for og se om elektronikboxen får de rette spændinger før ............

Manual:  http://www.jawacz.com/Jawa350manual.pdf


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif har købt et nyt batteri i dag men tror han har forbyttet ledningerne ved tænd spolen der går 3 ledninger derop jeg kan se en blå en sort en brun fra tænd spolen kommer der en rød og en gul er her nogen der ved hvilke der skal samles for det bliver rigtigt endvidere virker hverken bremselys eller blinklys?? er der nogen sikringer jeg har overset mvh Jan

Jan Pedersen
I den reparations manual jeg har linket til, er der et komplet ledningsdiagram med farveangivelse på side 47. Det skal du bare følge.

Der er kun den sikring der sidder på plus-ledningen til batteriet. Er den sprunget kan maskinen vist ingenting så vidt jeg kan se.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
mange tak Leif det er meget svært at følge det diagram da det er en mærkelig måde de angiver farver på men jeg må prøve igen i morgen hygge Jan

Jan Pedersen
Skrevet af Janmvcasanova på 12-06-2015 21:45
mange tak Leif det er meget svært at følge det diagram da det er en mærkelig måde de angiver farver på men jeg må prøve igen i morgen hygge Jan

Det syntes jeg nu ikke. Du skal bare finde den prik/streg kombination nederst til højre der svarer til ledningen og så aflæse farven. 

Vær du glad for det ikke er en japansk maskine du står med for så ......................................   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
ang. ledningsnet, så samlede jeg 2 125'ere Jawa'er til én i 1967. Midt i tanken var et panel med tændingsnøgle. Aldrig har jeg set mage til fuglerede af ledninger. Jeg fik aldrig bag- og forlys samtidigt. Så ledningsnet kan få en voksen mand til at græde højt....

 

Mht. tændspole, så kan man nu nemt checke dem ved at sætte strøm igennem ved de 2 poler og så afbryde strømmen ligesom platiner og elektronikken ville gøre - så skulle der gerne komme en gnist ved tændrøret, hvis man ellers har sørget for stelforbindelse til tændrøret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis