Stiga Villa ventilator over gearkasse defekt

Har en 12h Stiga Villa, årgang 2013. trinløs gear....

Der sidder en blæser/ventilatorhjul over gearkassen. Hvid plast.

Den har mistet alle vingerne, og blæser dermed ikke mere

Er det nedkøling af gearkasse den skal sørge for, eller?

Må jeg bruge maskinen uden denne ventilation/nedkøling.

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er til køling, og den er der jo af en grund, så køb en ny og få den sat på.
Om den tager skade hvis du køre uden, tja det er nok svært at svare på....

Ja møllen er til nedkøling af hydrostaten. Her hjemme har den nok ikke den helt store funktion da vi sjældent ser de store varmegrader.

På min maskine der efterhånden er ved og være 8 år er vingernes længde halvveret grundet jeg kørte over et stykke rundjern, der lå skjult i græsset, og rejste sig så uheldigt at vingerne blev ramt. Det har jeg nu kørt med i ca 6 år. Jeg tror ikke de vinger betyder det helt store da min hydrostat aldrig bliver varmere end man kan holde på/om den efter klipning af 3000 m2.

Men du kan da klippe og lave en "holde om test" efter. Syntes du hydrostaten er for varm skal du naturligvis købe en ny mølle og montere.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svarene, jeg vil helt klart vælge at se tiden an...tjekke hvor varm den bliver, og hvis jeg er i tvivl må jeg jo ta en øl pause!!......på sigt skal den helt sikkert skiftes.....men det er vist et større arbejde. Tak for svarene!
Skrevet af Torben 2 på 11-06-2015 23:12
Tak for svarene, jeg vil helt klart vælge at se tiden an...tjekke hvor varm den bliver, og hvis jeg er i tvivl må jeg jo ta en øl pause!!......på sigt skal den helt sikkert skiftes.....men det er vist et større arbejde. Tak for svarene!

Nej, det rer nu egentelig ikke så galt. Du skal bare af med klippebordet.  Have remme og forbindelsstænger af hydrostaten. Så kan du skrue den fra chassiet. Et tip til lettelse er hvis du har adgang til en giraf, der er den super til og løfte chassiet med. Du burde være godt hjulpet med tre timer inc. kaffepause når det er første gang du prøver operationen.  

 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis