Rør gennem undertag

Ifm. en 1. sal skal jeg have nogle rør gennem undertag og tag.

Det er 3 spirorør (ventilations/emhætte) og et i plast til afløb-udluftning.

Jeg vil gerne føre dem op i gennem undertag nu, så jeg kan lukke skunken af.

Men der går stadig 3-4 uger inden der kommer tagsten på.

Så spørgsmålet er om det er muligt at få det 100% tæt nu hvor der ikke kommer tagsten på i første omgang?

Findes der en rørkrave som kan kan bruge?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kør en bane undertag henover den, også ned til lægtet og og under gennemføringen i undertaget, så er det så godt som 100% tæt, undertags kraven skal nemlig nok holde vandet på undertaget ude.

Husk dog alt efter hvilket undertag det er, at det jo ikke må stå alt for længe uafdækket af tegl, da det nedbrydes af solen.
Er det taghætter med rør i du køber, så skal de jo være under taget, så de kan forbindes med røret i taghætten med flexslange indvendigt.
Tanken var at købe sådan et sæt her:
http://www.profbyg.dk/groupproduct/485/1610307/tagsten-beton-betontagsten-bc-tilbeh%C3%B8r-ventilation/monier-ds-protector-2-sort-ventilationspakke.aspx

Og muligvis denne:
http://www.byggecenter.dk/webshop/tag-tilbehoer/undertag-dampspaerre/4860-5948782-monarfol-roergennemfoering
Jep, og de kan som du kan se på billedet, gennem gennemføringen i undertaget, og samles så indvendigt.

Er det Beton tagsten du skal have lagt da... kan se det er den du linker til.

Monafol gennemføringen ville jeg ikke spare væk, den krave monier laver, som MÅSKE følger med i sættet, er ikke meget bevendt efter min mening.
Annonce
Tak for svar. Ja det er beton tagsten som kommer på.
Rørene skal tilsyneladende samles inde i skunk, med lidt Flex slange for at få det til at passe præcis med tagsten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det optimale er nok at lave det når tagsten kommer på. Så er man sikker på at det passer præcist med tagsten.

Tror løsningen er at jeg fører rør i skunk hen til der hvor der kommer skunklem. Så kan jeg lukke skunken nu, og stadig komme til nedefra senere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis