Herregårdssten: 5,5 eller 6,0mm?

Hej,

Jeg skal have forlænget min terrasse med ca 0,5*5,5m. Der ligger herregårdsten med 6cm. tykkelse.

Syntes ikke jeg kan finde nogle sten i 6cm med kun 5,5cm. FC beton har dem, men ikke rigtig nogen butikker/byggemarkeder.

Er det til at lægge nye sten på 5,5cm op mod de gamle - altså: den halev cm. giver den meget bøvl arbejdsmæssigt/afretningsmæssigt mon?

Hilsen Torben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ingen problem i det.
du lave et bræt hvor du saver et hak i enden med en højde på 5,5 cm, og lader det hvile på den eksisterende belægning, derved får du rettet af i passende højde

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Du kan sagtens lægge de nye ind mod gamle. Det gør ingen forskel.
Metoden til afretning som Neubert beskriver er god, men der er lige et par faldgruber.
Skal du rette meget og er dit bræt i dårlig kvalitet kan du faktisk slibe på det så din afretning ikke passer mere og ydermere skal du ikke lave hakket 5,5cm men nærmere 5,2-5,3 cm da du skal kompesere for at de skal vibreres efter lægning og formentlig sætter sig lidt efterfølgened
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også