Komponent: Hunstik-oplader

Oplader-stikket i min ellers fremragende græstrimmer er åbenbart smeltet sammen. Man kan i hvert fald ikke indsætte et hanstik deri.

Jeg prøvede at skille den ad og lodde opladeren på bagsiden af oplader-stikket. Dette virker fint, men er selvfølgelig lidt besværligt :-)

Så spørgsmålet er, hvor man kan købe sådan en ny komponent? Altså et oplader-hunstik. Selve formatet / størrelsen betyder ikke så meget, da jeg har en multi-oplader med forskellige hanstik.

Jeg har søgt på forskellige elektronik-webshops, men uden at finde noget. En brugt ville også være helt okay.

Nogen bud?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af 2nik på 10-06-2015 09:05

Oplader-stikket i min ellers fremragende græstrimmer er åbenbart smeltet sammen. Man kan i hvert fald ikke indsætte et hanstik deri.

Jeg prøvede at skille den ad og lodde opladeren på bagsiden af oplader-stikket. Dette virker fint, men er selvfølgelig lidt besværligt :-)

Så spørgsmålet er, hvor man kan købe sådan en ny komponent? Altså et oplader-hunstik. Selve formatet / størrelsen betyder ikke så meget, da jeg har en multi-oplader med forskellige hanstik.

Jeg har søgt på forskellige elektronik-webshops, men uden at finde noget. En brugt ville også være helt okay.

Nogen bud? Nej, egentlig ikke !

Der er så mange foskellige stik både i udformning og størrelse. Hvis du opgiver fabrikatet på maskinen og evt. sætter et billede af stikket ind er der en større change for at finde et stik, der passer.

fase

Det er lidt svært at vide hvad det er for et stik... så her er frit valg på alle hylder 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ah - til at starte med, kan jeg jo se at jeg har byttet rundt på, hvad der er han- og hunstik. 

Det er mit hanstik, som er defekt. I princippet er det denne:

http://elektronik-lavpris.dk/p30276/w11633-dc-han-for-kabel-21-55-9mm/

Jeg søgte blot en komponent, som kunne loddes på. Dette er et billede af den nuværende:

Men det er nok lige så let at gå efter at lodde "DC HAN for kabel"-stikket på denne via en mellem-ledning.
Tak for hjælpen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis