Opvaskemaskine lav dunk/stød i vandrør ved vandindtag

Hej

Når min opvaskemaskine tager vand ind ved start, laver den en form for stød/dunk/hug i vandrørene, i takt med at indgangsventilen til opvaskemaskinen åbner og lukker. Hvis man holder hånden på hovedrøret der kommerr ind i huset, kan man tydeligt mærke og høre stødene for hvordan ventilen på opvaskemaskinen åbner og lukker for vandet. 

Noget man skal være bekymret for? 

Det skal siges at opvaskemaskinen virker umiddelbart som den skal. 

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det skal ikke bekymre dig om. Du kan evt. dæmpe det lidt ved at lukke delvis for hanen foran opvaskeren. Men naturligvis ikke så meget at den ikke tager vand ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det har jeg også spurgt om engang.
Knaldene skyldes en trykbølge i røret. Kan i værste fald forårsage sprængning.
Det skal tages alvorligt.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/173227

Ok, jeg kan fornemme at der nok bør ses nærmere på det. Det er inden for nogle måneder, måske halvt år, det er startet. Kan det være styringen af magnetventilen til opvaskemaskinen der gør det?

Thomas
Nej det synes jeg ikke, de har det med at være on eller off og ikke noget langsom on/off. Har du fået skiftet magnetventil ? Nogle af dem har et meget lille hul igennem. Det kunne være den gamle havde det. Ellers prøv at afspærre lidt ved hanen, som jeg nævnte i 1. indlæg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej
Måske KALK i enten hane eller magnetventil ???? eller det lille filter der hvog slangen er skruet på opvaskeren !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Bosch har selv nævnt at det kan være kalk. Jeg prøver det af og vender tilbage med resultatet.

Thomas
Ventilen er afkalket. Det hjalp gevaldigt. Tusind tak for hjælpen

Thomas
Nå det varede kun kort. Den gør det stadig. Dog har jeg kunne observere på vandmåleren at der sagtens kan tages vand ind i jævnt tempo til opvaskemaskinen. Derefter står den og giver stødene.....

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis