Snoet fald på rulleforstag :-(

Så var det endelig passende vindstille i aften til at få hejst rullegenuaen. Ny skiveboks, ny lineleder og nyt fald (tov hele vejen til erstatning for det gamle med wire) så alt skulle være klart....

Ved først forsøg fik jeg genuaen 2/3 op så var faldet snoet 5 gange rundt om alu-profilen. Nyt forsøg med samme resultat - faldet så ud som der var sat en boremaskine i den ene ende. Snoede det ud plus 10-15 gange mere og på den igen - stadig snoet. 2-3 forsøg mere så havde jeg simpelthen ikke tålmodighed og kræfter til mere

Har jeg købt noget elendigt tovværk, eller er det fordi linelederen ikke er helt parallel med skiveboksen?
Det er en dobbelt skiveboks med to lineledere 15-20 cm nedenunder. Linelederne er ret brede så der bliver et lidt skævt træk gennem skiveboksen.

Gode råd modtages gerne.

MVH
Ulf


Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at have ret meget forstand på det end den jeg får hvert år , når vi er to mand/kvinde om at sætte rullefokken på staget. Der skal være en der step by step styrer forliget ind i rullestagets profilskinne. Det er en ret morsom forestilling: ok? - hiv! - og så går det en 20-30 cm -ok? hiv! Osv. Vindretningen skal også passe!
Ingeborg

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis