Så var det endelig passende vindstille i aften til at få hejst rullegenuaen. Ny skiveboks, ny lineleder og nyt fald (tov hele vejen til erstatning for det gamle med wire) så alt skulle være klart....
Ved først forsøg fik jeg genuaen 2/3 op så var faldet snoet 5 gange rundt om alu-profilen. Nyt forsøg med samme resultat - faldet så ud som der var sat en boremaskine i den ene ende. Snoede det ud plus 10-15 gange mere og på den igen - stadig snoet
. 2-3 forsøg mere så havde jeg simpelthen ikke tålmodighed og kræfter til mere
Har jeg købt noget elendigt tovværk, eller er det fordi linelederen ikke er helt parallel med skiveboksen?
Det er en dobbelt skiveboks med to lineledere 15-20 cm nedenunder. Linelederne er ret brede så der bliver et lidt skævt træk gennem skiveboksen.
Gode råd modtages gerne.
MVH
Ulf
Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....