Plæneklipper

Hej jeg har en plæneklipper som ikke vil starte fordi der ikke kommer noget benzin til.

den starter hvis jeg drypper bezin i luftfiltret men slukker så når der ikke er mere af det jeg dryppede i.

hvordan finder jeg fejlen ?

er det en pumpe den er gal med hvis ja hvordan laver jeg det ?  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jakobfrand på 08-06-2015 19:52

Hej jeg har en plæneklipper som ikke vil starte fordi der ikke kommer noget benzin til.

den starter hvis jeg drypper bezin i luftfiltret men slukker så når der ikke er mere af det jeg dryppede i.

hvordan finder jeg fejlen ?

er det en pumpe den er gal med hvis ja hvordan laver jeg det ?  

Ja hej og velkommen til.

Med de beskrivelse bliver det nok svært og hjælpe dig uden og bruge en masse unødig tid på og fortælle dig hvad alle de forskellige typer motore eventuelt kunne fejle. Men for og undgå den situation, er det nok bedre du går ud med en blyant og papir og grifler fabrikat og model ned, som du så fortæller her. 

Åh ja, når du alligevel er der ude ved "modellen", kunne du så ikke også undersøge om du har husket og åbne benzinhanen, hvis en sådanne forefindes på modellen.   Ja grin bare, men var ude og "reparerer" en for 4 uger siden med lige netop den fejl. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Her er modellen

Skrevet af Nitter på 08-06-2015 20:08

Ja hej og velkommen til.

Med de beskrivelse bliver det nok svært og hjælpe dig uden og bruge en masse unødig tid på og fortælle dig hvad alle de forskellige typer motore eventuelt kunne fejle. Men for og undgå den situation, er det nok bedre du går ud med en blyant og papir og grifler fabrikat og model ned, som du så fortæller her. 

Åh ja, når du alligevel er der ude ved "modellen", kunne du så ikke også undersøge om du har husket og åbne benzinhanen, hvis en sådanne forefindes på modellen.   Ja grin bare, men var ude og "reparerer" en for 4 uger siden med lige netop den fejl. 

Det er en 

Gudenaa 52 bc auto

Uffffff, den er sgi rigtig gammel og ikke lige til og finde noget på. Kan du ikke lige tage et billede af motoren og karburatoren også ???    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ved ikke helt hvad du mener men har er der billeder af maskinen  

Ja ok, det er en gammel Quantium. Så tager du luftfilter og kappen af. Hiver benzinslangen af karburatoren. Løber benzinen er der åbnet på hanen og filteret er i orden. Ellers åben for hanen eller skift benzinfilter. 

Hvis ovenstående er i orden skal du pille karburatoren af og rense. Det gælder alle dysser, svømmerventilen og svømmeren skal gå frit op og ned. Ståltråd, nåle og lignende er bandlyst til dysserne. Hår fra malerbørster, fejekost og gulvskrubben er ok. Ellers er en luftpistol på en kompressor et rigtig godt værktøj.  

Så skulle den kunne rotere igen når stumperne bliver øget sammen igen. Husk lige at kontroller luftfilteret for snavs og skift hvis ........

Samtidig burde du måske også skifte olien på motoren. Husk at olien absolut ikke må lugte af benzin, så er det udskiftning da den mister sin smøreevne og de motore der tåler absolut ikke til noget. Det er faktisk de ringeste motore B&S nogensinde har lavet og det var vist ikke i ret lang tid de blev fabrikeret. 

God arbejdslyst. 

Mvh. Leif.

Onliner:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også