Honda CBR600F4i - indikatorlys fejl

Hejsa LDS'er

Har et lille problem og vil høre om der er nogen som har en ide til problemet ?!?!

Problem:  Blinklys og langtlys indikator er tændt hele tiden.

Alt virker fint som det skal, kan blinke, blænde op ned og andre normale funktioner OK, problem er kun at de 3 indikatorlamper lyser når de ikke skal.

Der er dog undtagelser, som ikke gør problemet mindre forvirende......

Hvis... motor er slukket, kun tænding på.... sætter cyklen i gear, så slukker de alle sammen, og tænder jeg blinklys så blinker indikatoren med. i fri-gear lyser de 3 lamper igen (self også frigear indikator)

Hvis... jeg starter motor, så lyder de 3 lamper hele tiden, også når jeg sætter den i gear

Jeg har haft ALLE stik i hele nettet skildt ad og tjekket, jeg har tjekket stel-punktet og sikringer.

og nu står jeg så der og tænker at sidste sted som fejlen kan ligge i er selv speedometer-kassen med indikatorene, men den koster jo lige 3000,- og det ville være træls at købe den og det så er noget andet.

noget ideer ??

 


Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kender jeg (heller) ikke lige den models elnet. Men normalt plejer en motorcykels indikatorlys og være forbundet parrelelt med de kilder de skal indikere for, undtaget er frigears lampen som får stel når gearkassen står i frigear. Derfor vil jeg stærkt mistænke en manglende stel.

Husk på en ledning godt kan se hel ud og alligevel godt have afbrudt kobberet.

En polsko/stik kan godt se fint ud uden og have fat i ledningens kobber.

Har du tjekket spændingerne med en prøvelampes spids stukket i ledningerne, så tæt på boxen det er muligt ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif

tak for respons !
well hvis de sidder parallelt burde blinklys og lang-lys også lyse sammen med indikatoren, dette gør de ikke.
virker normalt dvs slukket når der er "slukket", og blinker/lyser fint når jeg tænder for dem. Indikatorlamperne lyser bare deres eget liv !
I øvrigt er der lysdioder som er i display, dvs de drives med lavere spænding end 12v

Er med på at en ledning kan se fin ud og være dårlig, derfor har jeg "vrikket" med ledninger/stik for at provokere en evt dårlig "core".

den med prøvelampe har jeg ikke prøvet... har ikke en, skal nok ud og skaffe en at søge lidt med

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jo ja, det er en sådanne .......................................   I stedet for prisen på en pære, fatning eller Arbiko må du nu stange spidsen af en jetjager over disken til en specielindretning.   Det er og håbe du kan finde en fra en ophugget cykel hvis .................... 

Pøj pøj med det. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis