Nabo from hell

Hejsa alle

Skal bruge lidt gode råd.!

Vi har købt nyt hus i december, hvor vi er ved at lave nogle forbedringer som er som de skal være.
Men vores nabo from Hell er en meget ældre herre, som eneste hobby er at chikanere og gøre sit for at stikke en kæp i hjulet.

Så overvejer lidt at give ham tilbage af samme skuffe...
Hegnet i skellet har han sat op med tidligere ejers mand, som desværre er afgået ved døde pga for meget af det våde. Så ham har han kunne gøre med som det passede ham.

Resultatet er at hegnet står 40 cm. ind på vores grund.

Dernæst har han bygget et skur på mere end 10 kvm, som delvist står i det oprindelige skel, som derudover er det kun godkendt til at være 5 kvm....

Sidst men ikke mindst, så har han en garage som er godkendt til 15 kvm., men igen passer det ikke....
Ud fra diverse tegninger fra nettet er det byggeri omkring 68 kvm, hvor alt ud over de 15 kvm. er inddraget til beboelse. ..

Hvordan står vi i forhold til skellet, kan der gøres noget der..?
Får vi noget ud af at almelde hans ulovlige beboelse 1 meter fra skellet. ?

Er dog ikke helt sikker på at jeg vil starte krigen med ham, er dog træt af at blive truet og chikaneret af ham.
Hejsa alle Skal bruge lidt gode råd.! Vi... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved sgu ikke rigtig, psykologi er indviklet. Er det mon bare hans ordvalg der er provokerende.
Jeg havde engang en landmand som kunde. Hans ordvalg kunne nemt misforstås.
Han kunne ringe og bestille et besøg, "Du skal fanden galemig komme før kl. 8
ellers får du ingen kaffe"
Det lykkedes jo ikke altid, så når jeg kom kl. 9 kunne det lyde" Det er fandme godt du først kommer nu, så kan jeg få en omgang kaffe mere"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bare husk at gøre ham opmærksom på hans hegn står på din grund en gang i mellem så kan han ikke bruge hævd retten.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Med tålmodighed kommer man lang, og undgå at køre tingene op i en spids.
Jeg købte hus for mange år siden (1976) og bor her stadig, ham jeg købte af havde været i retten mv. med naboen. Som var en noget speciel person, eller nok rettere han sure kone.

Jeg havde ikke de store problemer, er man venlig men stadig holder på sit, kommer man langt, der var en hæk der stod 1 meter inde på min grund i den ene ende.
jeg fandt skilpælene frem og markerede dem med rør og holdt dem fri så de altid kunne ses, ikke det store problem for mig, jeg havde såmænd rigelig med grund, og det var kun græsplæne.
Så efter godt og vel 20 år blev halvdelen af hækken syg og gik ud (elmesyge) vi blev så enige om at plante en ny hæk hele vejen.
Han synes da godtnok den skulle stå samme sted som den gamle, men jeg foreslog så om vi ikke skulle sætte den efter skelpælene, det kunne han jo ligesom ikke modsige.

Så står du ikke lige og mangler den smule grund, så lad det blive ved det, og skellet kan der ikke vindes hævt på.

Ja, en træls situation....

Jeg har en lille episode fra mit sommerhus.

Nabohuset blev solgt og den nye ejer havde ladet en landmåler måle grunden op. Hans grund er godt 500m2 - min er 2700m2 . det viste sig ( som jeg godt vidste og havde en aftale med tidligere ejer omkring ) at halvdelen af hans terasse og hans flagstang lå/stod på min grund ( langt væk fra mit hus ). Når nu han havde fået målt det op og skelpælene stod tydeligt for alle var jeg jo nødt til at agere - og nævnte for ham at han jo godt kunne se at de nævnte ting var på min grund - om han ville fjerne det - evt. købe stykket ved en arealoverførsel. Han blev noget fortørnet - og vi fandt da også en mindelig ordning, hvor tingene er der endnu - men med krav om at jeg kan kræve det fjernet ved evt. salg - anført som en note hos kommunen.

Vi har det bedste naboskab nu - nok fordi jeg ikke var stejl.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/36460' class='af-profile-link'>Skovelev</a> på 12-06-2015 12:24
Bare husk at gøre ham opmærksom på hans hegn står på din grund en gang i mellem så kan han ikke bruge hævd retten.



Og hvordan skal han bevise, at han har sagt det i ny og næ.?

Mvh. Christian M
 

Annonce
Medmindre det gælder adgangsforhold, vej og sti, så kan man ikke vinde hævt.
Er man i tvivl om skelpælenes placering, kan man få en landmåler til at finde dem/sætte nye, og så står det ikke til diskussion.
Står hækken så på din egen grund, kan du jo bare rykke den op, det bestemmer du jo selv.

Det er jo nemt at køre en konflikt op, jeg synes man skal vælge sine kampe med omhu.....
Rolig nu! Enhver indblanding af myndigheder er kun brænde til bålet. Afsæt lidt tid på ham. Han er tydeligt ensom og, hvis du har mod på det, så besøg ham et par gange om ugen. MEN TAL ALDIG om hegn eller bygninger. Brug en undskyldning, som spørgsmål til noget fortid i byen, som du er faldet over, til at få ham i snak. Du skal se, efter et par timers indsats, er han tålelig og yderligere tid, sidder han nok og drikker øl med dig på terrassen. Jeg har haft naboer, som kunne skimte noget tråd jeg havde lagt over en lille terasse nederst haven. Konen brokkede sig i tide og utide. Gennem sociale samtaler, dukkede det op, at hun og manden hadede hinanden. SÅ kan man ikke sparke til hunden ... så har man naboen. Mht hegnet, er du vel også interesseret i at beholde det, uanset du ofrer 20 cm, du alligevel ikke bruger. Hvis han ikke gider male det, når det står på din grund, så luft at du overvejer at male det rosa, så skal han nok få gang i kosten. Men mit råd til dig er, IKKE at få en landmåler ud. Så skilles han nok fuldstændigt ad. Prøv med en afledningsmanøvre. Hans brok er en livsstil og han bliver forvirret over din venlighed.

 

Hej Soft.

Vi har også en nabo "from Heel"

Mit bedste råd til dig er at tilkalde hegnstilsynet. Vi var selv været igennem et hegns sag, hvor vores nabo havde opført et 15. m langt rækværk i skel, mens vi var på ferie syd på. Jeg blev så rasende at jeg begyndte og pille hegnet ned, hvad medførte en politi anmeldelse for selvtægt.

Da hegns tilsynet kom frem, underkendte de vores naboes nye rækværk, da det ikke var sat op if. hegnslovens bestemmelser. Det medførte at de måtte pille deres nye dyre hegn ned igen. Da hegns tilsynet var på besøg, konstaterede de at vores nabo havde opført en bygning ulovlig i skel også, det fik de en bøde for.

Men som sagt, er mit råd at tilkalde hegns tilsynet, så får du en fair behandling
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også