Hvilken højtryksrenser?

Hej Alle,

Jeg vil lige høre hvad jeres menning er i forholdt til hvilken højtryksrenser jeg skal køb?

Jeg kommer til at bruge det til:
rengøring gårdhave fliser
bilen
træ maling under tagskægget
taget af huset (Før maleri)
og sandblæsning

Hvor mange bar skal jeg bruge?

Jeg har overvejet:

NILFISK HØJTRYKSRENSER C 120,6-6 PAD X-TRA
KÄRCHER HØJTRYKSRENSER K 3 CAR & HOME

Jeg vil hellere have lidt for meget strøm end for lidt ...

Hvad tror i?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan jo bruges, det er nærmest et spørgsmål om tålmodighed...
Vandmængden den yder i timen, er faktisk mindst lige så vigtig som trykket.
Jeg har prøvet den lille Nilfisk 100, den fungere ganske udmærket, dog er slange og lanse ikke af den ypperligste kvalitet.

Men vil du bruge den til sandblæsning, er det jo vigtigt at udstyret findes til den maskine du vælger.
Skrevet af mfrost på 06-06-2015 21:27
Psssttt. en højtryksrenser kan altså ikke bruges til at male med :-)

Sandt ... Jeg ville sige at rense træ før maling...

 

 

Skrevet af je__ns på 06-06-2015 20:56
Alt kan jo bruges, det er nærmest et spørgsmål om tålmodighed...
Vandmængden den yder i timen, er faktisk mindst lige så vigtig som trykket.
Jeg har prøvet den lille Nilfisk 100, den fungere ganske udmærket, dog er slange og lanse ikke af den ypperligste kvalitet.

Men vil du bruge den til sandblæsning, er det jo vigtigt at udstyret findes til den maskine du vælger.

 

Jeg har læst, at nogle af de billige Nilfisk højtryksrensere kun holde i ca. 50-100 timer?

 

Ja det skal nok passe, om du køber en Nilfisk 100, eller 120 tror jeg ikke gør forskel.

Men 100 timer er faktisk også til ret lang tid, når det er hobby. Jeg bruger kun min, i ganske få timer om året. (ja måske endda under en time)
Annonce
Ned hensyn til at rense træ før maling, så er brug af højtryksrenser den sikre vej til kraftig og hurtig nedbrydning af dit træværk. Generelt er højtryksrenser på træ 100 % NO GO.......
Fliserne har nu heller ikke godt af man bruger højtryksrenseren, men holder man en god afstand, kan det godt gå på både træ og fliser, mest effektivt at give algerfjerner først og lad det virke en uges tid.
En afstand på 0.75 m fra dysen, til det der skal renses, så er det min erfaring at det fint kan gå.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også