Hjælp....

Hej. Er der nogle dygtige mekaniker til stede som kan fortælle mig hvad dette kan være. Bilen er en golf 6 1,6 tdi fra 2012. Bilen har kørt 55.000 km. Den har været inde hos vw men de kan ikke finde fejl.. Har vedlagt video... Please???


http://youtu.be/nbJ23Ilkvrk
Hej. Er der nogle dygtige mekaniker til stede som... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer lyden af at du giver gas eller er den der også hvis bilen triller i frigear?


 

Har fået renset bremser lige inden dækskifte. Det vil jeg undersøge imorgen. Se her er fra youtube muligvis samms problem har vedhæftet link http://youtu.be/NEOxpx3vpJE
Skrevet af Gorandk på 07-06-2015 11:29
Jeg er virkelig taknemmelig for at folk gider at hjælpe mig, ved ikke hvem jeg skal gå til hvis vw ikke kan hjælpe mig. Har stadig garanti på bilen.

VW SKAL hjælpe dig når der er garenti på bilen. 

Men siger bilen underlige lyde, hvis du i første gear fjerner foden fra koblingen og bare giver gas og slipper spederen igen ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis jeg bare sætter den i frigear og giver den gas er lyden ikke så tydelig. Sætter jeg den i første gear og sætter i gang er lyden meget tydligere. Især når bilen får drift temperatur så er lyden der. Synes jeg. Vw har undersøgt turbo som de ingen fejl kan finde. De kan godt høre lyden men siger det ikke er noget?? Den hopper jeg ikke på. Når man kører i bilen til dagligt og denne lyd lige pludselig dukker op Så ved man der er noget galt.
Skrevet af Gorandk på 07-06-2015 12:10
Hvis jeg bare sætter den i frigear og giver den gas er lyden ikke så tydelig. Sætter jeg den i første gear og sætter i gang er lyden meget tydligere. Især når bilen får drift temperatur så er lyden der. Synes jeg. Vw har undersøgt turbo som de ingen fejl kan finde. De kan godt høre lyden men siger det ikke er noget?? Den hopper jeg ikke på. Når man kører i bilen til dagligt og denne lyd lige pludselig dukker op Så ved man der er noget galt.

Efter den video (med det underlige ekko på lyden) er det da noget lyd bilen "siger". 

Værkstedet har så erkendt at bilen siger en lyd der ikke er normal. Derfor SKAL de også udbedre. Så simpelt er det.

Men ud fra videoen at dømme leder værkstedet helt forkert sted. Personligt vil jeg skønne at lyden stammer fra noget i forbindelse med enten ophæng eller udstødning.

Mekkere nu om dage mangler vist desværre fuldstændigt evnen til og kunne fejlfinde, hvis de ikke lige kan se nogen fejl på deres computerskærm. 

I øvrigt. Hvis en turbo begynder og sige underlige lyde, plejer den sjældent og holde mere end en km eller to.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis lyden også er der i frigear når bilen holder stille. Så kan du da i hvert fald udelukke hjul og ophæng osv. Motoringeniører kan selvfølgelig stadig være i stykker, men for mig lyder det som svinghjul. De klaprer i tomgang og siger sært når man kører. Kan du optage en ny video uden ekkoet? Eller er det sådan det faktisk lyder? Lyden som den er i videoen får mig nemlig til at tænke turbo eller utæt intercooler.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis