Strøm i usb indgang på forstærkeren ved standby?

Hejsa.

Jeg har lavet et AV skab til min sorround forstærker mm. Skabet står ikke i samme lokale som tv etc.

I den forbindelse har jeg købt en lille USB blæser/ventilator som bliver strømført via usb porten i selve forstærkeren (5V). Problemet er at der kommer strøm ud til blæseren selv når forstærkeren står på standby, og det ville jo være mest optimalt at blæseren kun satte igang når jeg tændte forstærkeren.

Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan styre en usb blæser (eller anden type blæser) så den starter når min forstærker vågner fra standby? Eller kender en eller anden lille fjernstyret dims man evt kan tænde og slukke samtidig med forstærkeren eller lign? 

På forhånd tak. Kenneth.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er meget normalt der står strøm på USB stikkene, når et nymodens apparat står i standby mode.

Den eneste måde jeg kender til, som kan fjerne spændingen er og bruge anlægets hovedkontakt, der nu om dage sidder oppe på vægen. Så sparer du også lidt på strømregningen. 

God weekend. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Problemet er bare at skabet som forstærkeren står i, befinder sig i et andet lokale og gerne skal styres via min telefon (wifi) - Og denne funktion virker kun når anlægget står på standby - Der i ligger problemet.. :-/
Jeg ville kigge efter en 'WiFi controlled switch' eller (bedre) saette en temperatur foeler in i ledningen til din blaeser (jeg gaar ud fra at det er en 'dum' blaeser der koerer bare der er 5V paa USB porten).

Jeps det er en "dum" blæser der kører 5V!.. Hvor finder jeg sådan en temperatur føler der passer til sådan en henne?? Det lyder som den helt rigtige ide..
Her f. eks:
http://www.prodctodc.com/dc-5v-1570%E2%84%83-heating-cooling-temperature-control-switch-temp-mcu-thermostat-p-452.html#.VXGxn89Viko - jeg har ikke naerlaest specifikationerne paa den, saa kig lige efter om den ikke skulle kunne goere det du har behov for..

Men soeg efter en 'tempearture controlled switch 5V' paa ebay eller lignende steder og du faar en masse hits

Du kan også købe blæsere med indbygget temperatur styring, så den selv regulerer hastigheden op og ned, afhængig af temperaturen på luften den flytter.
JEg er på en sløv forbindelse, så kan ikke søge for dig, men det er da noget der også er værd at undersøge.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis