Ideer ønskes til lampeopsætning

Hej Forum
Jeg skal have monteret 7 små lamper/spot mit loft (de skal ikke indbygges). lamperne kører direkte på 220 V og jeg vil monterer LED-pærer i dem (E14 gevind).
Loftet de skal sidde på er et forsænket bræddeloft af profilbrædder.
Der er et enkelt udtag i loftet til dette formål. Hvordan kan jeg gøre det nemmest ? - I første omgang tænkte jeg at jeg ville serieforbinde dem, men det vil jo se forfærdeligt ud med alle disse ledninger.
Jeg aner ikke hvordan der ser ud ovenover profilbrædderne, men tænkte at det måske ville være det pæneste at få ledningerne derop at ligge, eller er der et alternativ ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej der er ikke andre løsninger, bortset fra at ledninger kan gå fra lampe til lampe i en smal ledningskanal. Er det pænere ? smagssag

konstruktionen kommer lidt an på hvor meget loftet er nedsænket. Men der er normalt forskalling, og isolering. så hvis der ikke er for langt frta hul til hul ert det ofte mulig at "fiske" kablerne ovenover.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Her er nogle muligheder:

Du kan etablerer en lys-skinne/lampe-skinne, hvor du har en 230V skinne, hvor i du sætter udtag til hver enkelt lampe, men så har du dén skinne at kigge på i stedet for.

Næste mulighed er wire-belysning, men samme problem, plus du skal have en transformer sat op.

Indbygnings spottene er nemmest at få lavet pænt, men Ja, det gør det umuligt at "flytte rundt" på belysningen bagefter, grundet hullerne der skal laves i loftet

Drop dine lamper, og skift over til LED-bånd sat ind i lister, så de ser lidt kønnere ud, og samtidigt kan opnå lidt bedre sprednings effekt. Men dette kræver også en transformer placeret et sted, om end man kan få fjernbetjente lysdæmpere til disse, så denne + dæmper kan sættes et skjult sted.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis