Algebehandling? (tag + facade)

Hej - jeg er ved at blive skør...
Jeg har talt med et par "algebehandlingsfirmaer" - men endnu er det ikke lykkedes, at få et tilbud

vi har nok omkring 1500 kvm tag - og slag på tasken - 200 kvm facade i stålplader, der trænger til algebehandling...  men nægter at bestille på "blancocheck" (som jeg har fået at vide - "du bestille bare - så kommer vi og laver det???) - jeg synes, det er useriøst, at de får adresser, billeder (fra googlemaps / fotos) og stadig ikke vil komme med en pris..
Er der nogen, der kender et godt firma i østjylland (Århus/Randers/Grenå) der er seriøst OG GODT

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt dem her et par gange, det har fungeret perfekt, men jo så bare en almindelig villa til standart pris.
http://www.softentagrenovering.dk/
Er det ikke bare op på stigen, også igang med højtryksrenseren og noget algerens i den, så kører det da. Det skal jo bare spredes ud over taget, ligesom de firmaer du har snakket om ville have gjort.
har selv købt en højtryksrenser, og forlængerarm og givet taget en gang. Det kostede mindre for udstyret, end det vill have gjort at få et firma ud og gøre det. Også kan jeg selv give det en omgang om året for at holde det i ave. Men kan da godt se det er lidt af et projekt med 1500kvm tag :s
Jo - normalt ville jeg gøre det selv... men det meste af det, er "firma-tag" - så udgiften er jo set i et lidt andet lys, da det er en driftsomkostning .. og jeg laver i forvejen alt for meget selv..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Algebehandling af taget, er det eneste jeg ikke laver selv, synes ikke det er bøvlet værd.
Det koster jo også at købe algefjerneren, og det firmaet sprøjter på er effektivt.
I år har jeg købt en behandling, på Sweetdeal for 600 kr, til 250 m2 tagflade.
Alle firmaerne bruger det samme middel, Algefri n da det er det eneste godkendte middel til den opgave her i landet.
Jeg gav ca 1200 kr. For en højtryksrenser, forlængerarm til taget og en spand af nilfisk eget rense middel. Også koster en 5l dunk 88kr i Harald skrald. Så ved normal pris på tagrens, har jeg tjent pengene hjem første gang. 😉. Også har man højtryksrenseren til alle mulige andre projekter.
Annonce
Jeg har normalt givet 995 kr, samt mulighed for håndværkerfradrag, i den tid det nu var muligt.
Jeg vil prøve at kontakte Søften, som @Je__ns foreslår... "algekvit", som jeg har talt med, er ikke kommet med en pris i løbet af 1 måned - så de er ude..
Jeg ville normalt lave det selv - men med arbejdsuger på den forkerte side af 50-70 timer er jeg nødt til at indrømme, at alt selvgjort ikke er fantastisk.. (men indrømmet - jeg får "flip", når vi har håndværkere på besøg.. det går da bare så ultralangsomt!!)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis