krone afbryder til 2 stik kontakter.

Hej. Jeg har 2 stikkontakter som skal kunne tænde og slukkes med en kroneafbryder. Der skal være 4 meter imellem afbryderen og stikkontakterne. I kroneafbryderen skal jeg kun have en fase ind som så køre til stikkontakterne med 2 mellemledninger. Jeg er så i tvivl og hvordan jeg får beskyttelses leder og nul med igennem afbryderen ud til stikkontakterne? 

Hjæææælp 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PE og Nul skal bare trækkes lige igennem underlaget til kroneafryderen uden afbrydelse og forbindes til stikkontakterne. Altså de skal ikke forbindes i kroneafbryderen. Det betyder, at du samler PE og nul med samlemuffer i underlaget til kroneafbryderen.

fase

er der plads til 2 samle muffer i underlaget til afbryderen?

Der kan sagtens ligge en i hver hjørne.

Du kan jo også komme til stikk. først, så har du ikke behov for N og PE i afbryder. Så skal fasen samles i stikk. underlag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak!
Når du har smadret det hele i arrigskab over ikke at kunne få mufferne til at være der, og når det så endelig lykkes, og du får vippet til afbryderen så fjeder og det hele ryger fra hinanden, så hedder produktet du søger Opus. Det lidt mere end det du har købt, men det er nemt at have med at gøre, også er det kvalitet.
Ja jeg gider nu heller ikke at bruge de billige kontakter, de er for dårlige, jeg bruger Opus.
Samt at det jo så også oser langt væk af gør det selv el, når man bruger det billige materiel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis