Afmontere ror på LA Krydser

Hej

Er der nogen der har erfaring med at afmontere et ror på en LA krydser, jeg kan ikke gennemskue hvad der skal skæres, der er ingen synlige skruer ej heller not skruer.

 


"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Professor_Balthazar

Har du fået løst dit problem ?

Jeg har været med til at skifte den nederste rorbøsning - så jeg kan muligvis hjælpe dig lidt på vej.
Hej Tommy

Som alle andre bådejere handler jeg nogen gange irrationelt bare fordi det er godt sejl vejr. Jeg har ikke afmonteret roret endnu, men jeg har købt en mere, altså en la krydser mere :-)
Nu går tiden lige med at jeg også kom til at købe en gård, og der er liiiiige et par småting, men der er da plads til at få bådene i tørvejr.

Dit input er meget velkommen, har hørt at det er noget med at grave et hul, det gider jeg ikke, om der så skal en ny aksel i.


"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
Dette er almindeligvis et sted, hvor bådejere søger løsninger, der ikke kræver voldsomt mange penge og større maskiner - som de ikke har. Til gengæld gider de gerne lave lidt manuelt arbejde.
Gider du ikke grave et hul, så hyrer du da bare dyr en mobilkran !

Finnband
Hej finnband

Det er ikke fordi jeg ikke vil grave et hul den ene gang jeg skal have trukket akslen og lagt et ekstra lag glasfiber. Det er simpelthen fordi at både skal have opdrift, manøvre evne og fremdrift, og jeg kan ikke se at det er muligt at afmontere det ror med snorkel på når jeg ikke engang kan på land. Og jeg skal ikke sejle langt i noget jeg ikke kan reparere ved en påsejling af mit ror.
Så jeg skyer ikke det manuelle arbejde, ellers ville jeg jo ikke være på LDS :-)

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis