Ny sokkel til opbevaringsrum (ca. 40m2)

Hej

Har læst lidt om det via andre indlæg, men jeg vil også hjælpes

Jeg er snart klar til at grave ud til sokkel, og kommer ned i 90-100cm som de fleste foreskriver, men jeg vil bruge fundablokke og afslutte med en lekablok (kuldebro ??), resten af bygningen bliver lavet med udvendig træbeklædning, vindpap, isolering og indervæg materiale af gipsplader.

Soklen vil jeg gerne have så lav som muligt, og brug af fundablokke er for at spare på cementen, jeg vil også have støbt isoleret gulv senere, samt der vil være kloakering og der der bliver trukket både el og vand der ud..

Her er et billede af slagmarken, Her var der før et skur af blik og paller og gammelt eternit tag, og da jeg fjernede blik væggene, kunne jeg grave 6 bærende stolper lidt fri, og lortet faldt ned med skulder takling..

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke med rimelighed bruge fundablikke nede i jorden. Der skal graves alt for meget væk. Og jeg er sikker på at fundablokke er lige så dyre som støbemix og cement. Hvis du graver grøften med en smal spade, skal der ikke bruges unødvendigt beton. Sokkel slutter så 21-22 cm under færdig gulv. 20 cm lecablokke og 1-2 cm til at mure dem på sokkel. Husk at få noget støbt ned i sokkel til at holde huset ved jorden når der kommer en ny storm.
Hvis gulvhøjde ikke skal ret meget over terræn, og du kan grave 20 cm grøft skal du bruge 3,5 m3 beton. Det laver du selv for 20-2500 kr. eller beton bil ca. 45-4800 kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis