planter i drivehus

Er der ikke en der har en god ide til hvordan man nemt og billig holder ens planter i drivehuset bundet op ???

Synted de spiraler man kan køber er alt for dyre

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Urup på 01-06-2015 23:14

Er der ikke en der har en god ide til hvordan man nemt og billig holder ens planter i drivehuset bundet op ???

Synted de spiraler man kan køber er alt for dyre

Simpelt, du køber noget flagline og bruger det som snor. Det er min erfaring at et dobbelt halvstik omkring stænglen kan give sig lidt så toppen på planten ikke bliver afsnørret.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har lavet noget derhjemme som jeg selv syntes er helt genialt til opbinding af planter. Det er et stativ lavet ud af gammelt træ jeg havde liggende, så det kostede mig ikke noget. Tager ikke ret lang tid at lave, og kan justeres på alle ender og kanter.

Jeg kan lige tage et billede af det når jeg kommer hjem. Bare glæd dig, det er så snedigt :-)
Glæder mig til der kommer billede på

Mit drivhus er indrettet med et meget stormasket net under taget. 30x30 cm maske størrelse sådan cirka. Så har jeg altid et punkt at binde snor fast i. Der bliver slået en meget løs løkke omkring (stammen)så bliver tomater og agurker efterhånden snoet omkring snoren. Det er let, flexibel, billigt og nemt at fjerne om efteråret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis