Stoppet afløb

Hej alle

Jeg håber der er en venlig sjæl eller flere, som kan hjælpe mig i nødens stund. Jeg har for nyligt overtaget et hus. Afløbet under køkkenvasken er stoppet. Vandlåsen samt den synlige rørføring er helt ren. Jeg har forsøgt mig med flydende afløbsrens (selvom det er mig imod) uden nogen effekt. I dag investerede jeg i et rensebånd/split, som jeg fik ført omkring 5 meter ind i røret. Det viste sig så, at båndet/splitten er fuldstændig smurt ind i en eller anden klæbrig sort substans. Det ligner og lugter lidt som tjære, olie eller måske træbeskyttelse. Aner ikke hvad det er, men regner med, at det er dette, som er skyld i at afløbet er stoppet. Så spørgsmålet er nu om der er noget overhovedet, man selv kan gøre ved dette eller om man er nødt til at ringe til en professionel?

Skal da lige for god ordens skyld gøre opmærksom på, at det er tidligere ejer, som har lavet dette fantastiske stunt med at hælde denne væske i kloakken.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan en svupper ikke få gang hul på det
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kaustisk Soda opløser alle fedtstoffer, næsten, men reagerer også med vand, og udvikler dermed varme.
Varmen kan så være en fordel til at opløse det fedtede skidt, men også være en farer for at smelte plasten som afløbet er lavet af.

Men før du hælder kaustisk soda i afløbet, skal du have prikket hul i det, så den kaustiske soda kan komme ind igennem skidtet og opløse/opvarme skidtet og få det trukket videre ud i afløbet/kloarken.

 

Go morgen.
Vi har med held fået et stoppet kloak rør åben igen ved hjælp af en højtryks renser med rør spuler sat på... Bare start meget forsigtigt og skub på slangen så kommer der hul dernede...
Fordelen er så også, at du samtidig spuler dit rør så du er helt sikker på du for alt med...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Tak for forslag. Vil forsøge at spule/skylle røret igennem. Har ikke mod på den kaustiske soda. Huset er fra 1956 så er bange for at gøre mere skade end gavn. Virker det ikke så tror jeg der må professionel hjælp til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også