Hvidt vand i hul?

Hej alle sammen. 

Vi har for 3 måneder siden købt et sommerhus og efter at jeg har brækket et hegn ned og hevet 4 pæle op af jorden, har jeg opdaget noget hvidt vand i et af hullerne. Vandet bliver ved med at være der, og synker ikke ned. Der er vand i 2 huller, men det er kun hvidt i det ene. Vandet er lige så hvidt som mælk. Først frygtede jeg at det var et utæt afløb, men det tætteste afløb, løber 10 meter væk? 

Har I nogen ide om hvad det kan være? 

Mvh

Nis

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det måske noget svamp, alge eller lign. Det ville jeg ikke bekymre mig så meget om. Det der virker underligt at derimod at det ikke synker. Nu har det jo regnet en del de sidste dage, så det kan være jorden bare er mættet godt i dit område. Mon ikke det er væk i løbet af nogle dage uden regn.
Hvis det er i nærheden af en mark kan det være gylle.
Det er i et sommerhusområde. Jeg tror jeg prøver at fylde hullet mere op, da det kun ligger i bunden. Har det måske mistænkt for at der ligger noget betonstøbning i bunden, fra dengang pælene blev gravet ned. Den hvide farve kan jeg stadig ikke forstå. Men det er nordsjælland, hvor der vidst er meget kridt og kalk i undergrunden.
Da jeg købte mit hus havde den tidligere ejer fjernet nogle bygninger og 'kommet til' at grave nogle kloark rør op så afløbet fra huset endte ca. 50cm under over terræn. Det var i en lille lavning og når det regnede blev overfalde vandet hvidt.
Men tænker også det mest sandsynlige er kalk/kridt i undergrunden. Du kan prøve at grave et lille hul.

 

Jeg skal i sommerhus i weekenden, så på mandag har vi forhåbentligt svaret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis