Speciel Garderobeskab

Hej LDS

Vi har købt nyt hus, hvor vi skal lave badeværelse om på 1sal og i den forbindelse, laver vi også et garderobeskab, pga. skabs mangel og badeværelset er stort. (Det er en gammel sauna der blive

r indraget, hvor halv går til ny brusekabine, og anden halvdel til det omtalte garderobeskab)

Problemmet er at det er med skråvægge, så skabet bliver meget dybt. (Jeg har ikke mål endnu, men ca. 150cm dyb)

Jeg har vedhæftet et billede (tegnet ud fra salgsopstilling, så ingen mål) Hvor det er det bagereste der rum der gerne skulle bruges til garderobeskab.

Jeg tænker, en indbygget skydelåge i væggen, og så kunne vi godt tænke os en form for bøjleudtræk (for at udnytte pladsen bedst mulig), men ingen af køkken/inventar firmaerne har noget der matcher.

Nogen der har en god løsning til en LDS løsning? Jeg overvejer lidt en ramme, svejst op i rør, med hjul på, og evt. en form for skinner inde på væggene, men her kan jeg heller ikke finde nogle skinner så lange.

Så man trak hele bøjlestangen ud i rummet, men det skulle gerne være noget holdbart, er bange for at det ville blive noget dallerværk, da den ville blive ca. 150cm.

Nogle gode forslag?

Mvh
Dan


Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan lade sig gøre.... det er bare et spørgsmål om pris.

Du tænker lidt for småt mht. skinner. Du skal finde nogle som de bruger hos karosserifabrikker til opbygning af varebiler osv. Jeg har også set man kan få skinner der kan indbygges i pallereoler til at bære paller, så det er ikke vægten der er begrænsningen. Jeg fandt ved en hurtig google søgning dette. http://www.megatrade.dk/
Så kan du jo bygge din opsvejste ramme på disse.

Ydermere skal du jo lige tænke på hvor meget der vil være bøjlestang, da du jo har skåvæg bagerst.
Hej Børgealle!

Tak for input, genial idé umiddelbart...
Dejligt med lidt andre vinkler...

Det vil jeg prøve kigge nærmere på... Så kunne man evt. sætte denne skinne i gulvet og bygge tøjstativet oven på, eller hvad tænker du?

Min plan var at lave en ramme der fulgte de skråvægge, og faktisk lave 2 bøjle stænger over hinanden da, der er ca. 2,20-2,40 til loft, altså kun bøjlestang, ingen hyller eller lignende.

Nu skal jeg først undersøge priser på disse skinner. Men det ville være lækkert.
En anden tanke var at bygge rammen og sætte nogle gode hjul under, og så evt. lave en "slis" i hver side, med 2 stykker forskalling eller lignende, hvor bundrammen "kørte" i, men tror bare ikke det vil blive så lækkert, det skal være nemt at bruge os.

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Jeg selv har planer om at lave "udtræks" skabe under skunken her når jeg laver nyt soveværelse på 1.salen, de bliver ca. 90-110cm dybe, og bliver båret af kraftige udtræks skinner, som kan bære 300 kg ved fuld udstræk ( 1200mm), det er så hele fronten man trækker ud, og hylder og bøjler er så tilgængelige fra siden af, så får man udnyttet pladsen helt, ikke noget med man aldrig kommer ind til det bagerste i skabet.

Skinnerne koster ca. 500,- stykket + moms, så er ikke en helt billig løsning, men når man alligevel laver det hele selv, så koster det jo ikke så meget mere, end at lave alm. skabe med skydelåger foran.
Hej Koluda.

Den pris skræmmer mig ikke... Hvor har du købt de skinner henne? Mit skab bliver jo noget dybere og noget højere.
Jeg overveje lave bundrammen i et skelet og sætte hjul under for at stabilisere det lidt og nemmere trække ud.

Mit næste mulige problem er hvis jeg sætter skinnerne i bunden hvordan jeg så får den stabil i toppen, eller om det bliver et problem, er bange for den vil blive "daller"

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Har ikke købt dem endnu, fik bare en pris på dem via trælasten.

Jeg ville sætte 2 sæt skinner på dem, et sæt i bunden, også et sæt højrer oppe for at holde det stabilt, på den side der er "lukket"

Så skulle det være ret stabilt, det er jo nogenlunde som alm. høje udtræks skabe laves af køkken firmaerne også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis