Mangler ide til skoskraber i træ/finer

Hej. Jeg vil gerne lave en skoskraber så havejorden kan skrabes af fodtøjet, inden vi går ind i huset. Vil gerne lave den i træ eller vandfast finer. Er der nogen som har en ide til konstruktionen eller måske endda en tegning eller et billede?

Jan

Jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2-4 plastik gulvskrubber skruet sammen eller stive have-koste, er den klassiske model til fodboldsstøvler og landmandens røjser. :-)

Her har du da lidt inspiration, i forlængelse af indlæg fra Steensen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg er også interesseret i at se en tegning af sådan en, hvis du finder den.

Jeg har set diverse modeller med koste og gulvskrubbere, men min ide var nu at lave en anordning, med en plade, hvor man kan skrabe jord af, som sidder i klumper på fodtøj, når jeg kommer fra haven i et vejr som vi har i disse dage. Jeg vil bare undersøge, om nogen havde lavet noget, som jeg kunne bruge som model. Måske skal jeg supplere skraberen med en børste, som kan klare næste led i processen med at rense fodtøjet, men i første omgang er det skraberen, som jeg tænker på.

Jan
Jeg brugte tidligere et gammelt skuffejern, hvor skaftet knækkede. Jeg spidsede skaftet og bankede det i jorden, så jeg kunne skrabe fødderne af på det inden jeg gik ind i mit værksted.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis