Buskrydder starter og slukker.

Jeg har i nogle år haft en buskrydder, som ellers har virket ok. Da jeg så skulle starte den her i år, gik den i gang, som den plejede, men selv om jeg satte chokeren i position både før og efter, gik den lige så stille i stå. Jeg har altid blandet benzinen med to-taksolie, så det er ikke forkert brændstof, der er skyld i det, men jeg ved ikke, om den trænger til en form for rensning eller andet. Nogen, der har erfaring med lignende?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du har ladet den stå vinteren over med brændstof på, som så har tabt sin oktan værdi.
Få hevet så meget brændstof ud af tanken du kan, og så fyld nyt på, og så skal du starte maskinen et par gange eller tre, så tror jeg du er oppe at kører fuld gas igen.

Har du tjekket hvorvidt du har smørrerolie nok i motoren, så det ikke er pga. du har smadret lejerne i den?

Den havde allerede nyt brændstof på sidste gang, jeg prøvede, så det er ikke derfor. Med hensyn til olien så har jeg forstået det sådan, at en 2-takstmotor smører sig selv ved hjælp af den 2-taktsolie, der blandes i benzinen.
Det er selve stemplet, men krumtap og dens lejer og stempel pinden skal også smørres

Hvis det er en totaktsmotor, er den eneste olie der skal bruges, den der blandes i benzinen !!!!!

Ja, nu er Steensen vist ved og være ude i ligegyldige petitesser.  

Det første du skal tjekke er hvordan tændrøret ser ud (vådt/tørt). Du skal lige huske og lave et par normale kolde startforsøg før tændrøret afmonteres. (husk lige at stopknappen skal stå i stilling kør når du trækker i snoren ).  

Hvis tændrøret er vådt er det formodenteligt defekt og et nyt magen til anskaffes. Er det tørt er det formodenteligt et problem med karburatoren og så skal jeg kende fabrikat/model på "sagen" for at komme videre. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Hej.

Måske skal du tømme benzindunken HELT og rense den. Jeg blev overrasket engang da motorsaven lavede samme nummer. Min savpusher sagde vand i karburatoren, så jeg måtte hjem og skille den ad, blæse alt igennem i karburatoren. Det var faktisk meget snavs og snask der havde lejret sig på bunden at dunken.

Og når dunken er skyllet, så tager en sjat husholdningssprit det sidste vand.

mvh

varmetossen

Tak for jeres råd. Nu har jeg ikke lige prøvet dem af endnu, men en af de nærmeste dage tager jeg mig sammen til at kigge på buskrydderen igen, og så er der forhåbentlig noget af det, der hjælper.
Jeg tror, jeg har fundet problemet.

Den slange, hvorved der transporteres brændstof fra tanken, var åbenbart knækket nede i selve tanken. Jeg prøver at købe en ny slange. Så kan motoren da i hvert fald få nok brændstof.
Skrevet af Margit Windamor på 11-06-2015 15:32
Jeg tror, jeg har fundet problemet.

Den slange, hvorved der transporteres brændstof fra tanken, var åbenbart knækket nede i selve tanken. Jeg prøver at købe en ny slange. Så kan motoren da i hvert fald få nok brændstof.

Ja, så vil den ikke ret meget.   Takker for tilbagemeldingen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis