Isolering af beton ydremur

Hej.

Er der nogen der ved hvor man kan købe produkter i stil med IQ-therm.

Altså "skum" isoleringsplader, der kan sættes op på rå beton med lidt alla flise lim ?

Har søgt og spurgt i det lokale byggemarkede men de kender slet ikke systemet, ytong og fermecell burde også have noget.

På forhånd tak.
Hej. Er der nogen der ved hvor man kan købe... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.xl-byg.dk/goer-det-selv/huset-inde/isolering/isoler-med-byggeklodser.htm

Der står vist ikke noget her om hvor meget isoleringsevne der er.

Pladerne må vel optage en del fugt om vinteren.

Kan se den har en varmeledningsevne på 0,042 W/mK
En porebeton har en varmeledningsevne på 0,130 W/mK
En mineraluld isolering som man køber i byggemarked har som standard en varmeledningsevne på 0,037 W/mK
Så det er rimelig godt gået
Hvis jeg sammenligner optagelsen af n fugt med en mursten, så optager en blødstrægen mursten omkring 2,5-3,3 Kg/m2
Hvor multiporen ligger på 2-3 Kg/m2.
Så det det vil være omkring det samme som en murstensvæg og desuden vandre "fugten" ind og ud af konstruktionen hele tiden

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Tusind tak for de mange henvendelser, kan se og læse jeg nok ved for lidt om det jeg har kastet mig ud i! :p så har fået fat på nogle der har mere styr på det, men igen mange tak for alle svarende!
Skrevet af Jonas9000 på 31-05-2015 22:08
Tusind tak for de mange henvendelser, kan se og læse jeg nok ved for lidt om det jeg har kastet mig ud i! :p så har fået fat på nogle der har mere styr på det, men igen mange tak for alle svarende!

 

Og vi vil selvfølgelig gerne vide hvordan du laver det=erfaringsdeling 

 

Det bliver en alm. Dampspærer løsning, bare udført er mere kompetente folk, der ved hvad de har med at gøre! :p
Det bliver en alm. Dampspærer løsning, bare udført er mere kompetente folk, der ved hvad de har med at gøre! :p
Det bliver en alm. Dampspærer løsning, bare udført er mere kompetente folk, der ved hvad de har med at gøre! :p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis