Virago 750 sætter ud

Jeg har en Virago 750 fra 1985. Problemmet er at den sætter ud. Den har i den jeg har haft den ikke kørt 100%. Nu skulle den startes efter 1 år i gagragen og ville kun starte på den 1 cylinder (den bageste). Efter 2 dage prøvede jeg igen og den startede på begge, men ved ca. 4-5000 omdrejninger sætter den ud og skyder. Hvorfor falder spændingen når jeg giver gas (altså volt spændingen) ??

Hvis nogen har bare lidt forstand på dette, så skriv her.

Bent
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Når man starte en maskine op der har stået stille i lang tid, skal man gøre nogle forskellige ting:

1. Skift tændrør.
2. Skift benzin
3. Skift olie
4. Checke filtre

Din maskine trænger sikkert til en justering og rensning af platiner og karburator osv.

Når din spænding falder, tyder det på en defekt generator. (evt. et defekt laderelæ)
Den bruger strømmen fra batteriet, og når den er oppe i mange omdrejninger, så bruger den mere strøm.

Gå den igennem og check ovenstående.



Mvh ThomasB
Tak for indlægget. Jeg har tidligere skiftet tændspole, tændrør flere gange. På et tidspunkt havde jeg den hos en automek. som rensede og forklarede at der sad spåner fra selvstarter på det sted hvor svinghjulet kører forbi for at inducere til tænding. Selvstarter er lidt specielt på disse Virago fra midt 80ér, hvor det lyder voldsomt fra starteren.

Bent

P.S. det ville være dejligt at kunne finde én der kender Virago 750
Søg på www.google.com ned virago 750.
Så kommer der en masse sider op. En del af disse er salgs anoncer men der er også en del medlemslister fra diverse MC klubber osv...
Så måske kunne du etablere en kontakt den vej..

Bla. kom dette link www.virago.dk ! mon ikke det lige er noget for dig..

Og derigennem kom jeg frem til dette link http://www.esbjerg.viragomcclub.dk/ så kan det vist ikke blive mere lokalt.

Og hvis du er hurtig så holdes der grill aften på lørdag d23/8-2003 !!

Nettet er en god opfindelse.. smile

MVH Njord
Hej

Jeg har en ven der havde et problem der ligner, han prøvede også med justeringer, nye tændspoler og tændrør mm. Det gik der lang tid med, indtil han fandt ud af at det var den forkerte type tændrør han havde fået.
Tændrørne må ikke være for kolde eller varme, det er ret vigtigt på mc motorer. Brug kun originale eller af lev. anbefalet type.
Eller vil jeg tilslutte mig ThomasBs råd mht. karburator og generator.

mvh

John Bo

John Bo smile
Til Nesbokay.

Det er meget afgørende som du skriver, at varmetallet er korrekt på tændrøret.

Derimod er jeg uenig med ThomasB om udskiftning af tændrør.

Til amerikanerbiler der bruger samme tændrør som europæere, foreskriver man skift for hver 160.000 km. Jeg har spurgt en af mine kunder der har værksted, og han smiler og siger at kunderne ønsker denne udskiften for hver 5-10.000 km - et totalt spild af penge, og fordi en motorcykel ikke laver noget et år, slider den vel ikke tændrøret.

Derimod burde man når man klodser cyklen op, skrue tændrørene af og hælde et skvæt olie i hver cylinder og lige lade den tørne en enkelt gang uden tændrør, og så tændrør i igen. For har den kørt en kort tur inden opstalling kan der sagtens være kondensvand i cylindrene, og i løbet af et år vi rusten angribe. Med et skvæt olie kan man ikke gøre meget mere.

Derimod bør man som du vistnok nævner skifte olie, og brændstof INDEN man prøver at starte, for der kommer vand i begge vædsker.

Og husk så at dæk ikke har godt af at stå et år på samme flade - det kan give "firkantet" dæk, så flyt den lidt en til to gange på et år, hvis den står køligt og uden sol, ellers oftere.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis