Spartel ergo eller normal

Hej LDS

 

Jeg har tidligere skrevet omkring mit husprojekt herinde, jeg står nu for snart at skulle igang.

Jeg skal fuldspartle alle væge med rullespartel og er nu blevet i tvivl om hvad der er bedst og nemmest hvad angår spartling.

Skal jeg købe en ergo spartel alla: http://www.byggecenter.dk/webshop/isenkram/maling-og-malertilbehoer/spartelmasse/4740-1382619-dana-ergo-spartel-til-rullespartel

https://eshop.silvan.dk/vare/dyrup-storch-haandspartel-flexogrip-2

 

Eller er en normal spargel alla denne lige så god:?

http://www.maling.nu/sandspartel-45-cm/

Ligeledes om jeg skal vælge en 60cm spartel, der er mange store flader i huset.

Så lidt erfaringr fra nogle der har prøvet det før ville være dejligt.

 

Hilsen Kevin

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg syntes en ergo spartel er langt det nemmeste at arbejde med, også det mine malermestre bruger

Mvh Kim


2nd that, en ergo spartel er e rigtig godt stykke værktøj, hvis du skal spartle så meget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Også enig - men kun hvis det er lange og jævne flader - det er der den store kommer bedst til sin ret.

Men alligevel skal siges at du kommer til at få brug for alle slags spartler alligevel - lysninger og rundt ved stikkontakter er op ad bakke med ergospartel, der er den for stor og uhandy.

Uanset typen af spartelværktøj skal man huske at rulle rigeligt på første gang og hver gang - især pudsede vægge "sluger" mere end man regner med, især hvis de ikke er primet først.

Har eksperimenteret lidt med at lave det med gipspuds istedet for færdiglavet rullespartel for at spare lidt på materialet - men pot-time er for kort til at det er nyttigt hvis man står alene med det - men hvis man er 2 kan der spares en hel del.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Dejligt med input tak!

Jeg køber en ergo spartel og selvfølgelig også mindre til de små ting

men ville gerne vide om i syntes jeg skal bruge en 45cm eller 60cm
er der en stor forskel på resultatet andet end der vel er mere slibe arbejde med en 45cm da der vil være flere riller ved overlap??

BOFH# Jeg har også set nogle skrive på nettet at de har haft succes med lidt vand i normal spartelmasse meeen tror jeg holder mig til det normale, da jeg ikke har den store erfaring med spartling i det hele taget

Hilsen Kevin
Hvis du overvejer en ergo-spartel er det kun den brede der er interessant - på de alm spartler har jeg med succes brugt knebet med lige at file dem lidt på hjørnerne - når man trækker af skal det overlappe ind på det område du allerede har rettet af på, dvs slibearbejdet er det samme for der må ikke være riller - ellers skal du over dem igen bagefter.

Kan iøvrigt anbefale at se lidt film på Youtube om emnet - det hjalp mig meget.

Husk også lds-rabatten ved malgodt.dk - deres pp-produkter er generelt i glimrende kvalitet og meget konkurrence dygtige priser når rabatten lægges ind i prisen!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også