male/spartle vægge

Hej alle.

Jeg har købt mig en lejlighed der trænger til en kærlig hånd.

Lejligheden har gammel originalt ikke særlig pænt tapet. Jeg er lidt i tidspres mellem fraflytning og indflytning i den nye lejlighed, og jeg har ikke det store behov for at lejligheden kommer til at se helt ny ud.

jeg havde påtænkt at male alle væggene med en plastgrunder (blå vand), for derefter at påfører et tyndt lag spartel og slutte af med en struktur maling - i stedet for afdamning og filt.

Jeg kan se rundt på nettet at der er lidt delte meninger.  nogle mener at den gamle tapet vil slippe hvis man spartler ovenpå pga. fugten. Men hvis man som jeg har tænkt at "forsejle" med plastgrunderen først, burde det så ikke kunne lade sig gøre?

Har i nogle erfaringer ved sådan en omg "fusk"?

 


Mvh sne'keren fra fyn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nu sige, at forankringsgrunderen også er fugtig ved påførelse, som så vil gøre at tapet slipper.
Der kan også være løstsiddende tapet i forvejen.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
men en maling er vel også fugtig når man maler tapetet, og der plejer det aldrig at slippe?

jeg tror bare at jeg må lave en prøve

Mvh sne'keren fra fyn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du vil bruge strukturmaling behøver du vel ikke spartle væggene, hvis ellers de er nogenlunde jævne - strukturmalingen er alligevel ujævn - modsat filt, hvor væggene skal være ekstremt jævne.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også