Hvordan forstås kW

Hejsa

Jeg sidder lige og kigger på denne her:

https://www.bilka.dk/hus-og-have/va...mp;point=3

(Undskyld, men jeg kan ikke få link til at virke når jeg opretter spørgsmålet)

Hvis man kigger under specifikationer, står der at den bruger 4.0 kW. Betyder det at den bruger 4 kW i timen?

Mvh Mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står ikke den bruger 4 kw, der står: Effekt varme Nom. 4.0 (1.8 - 5.5) kW
Dvs det er hvad den maks kan yde, luft/luft varmepumper, er stort set altid til 230V, og dem jeg har set trækker alle under 2 kw i strøm, hvis du går ind og finder den på mitsubishis side, kan du sikkert læse hvor meget den maks kan trække af strøm..
Husk på at du ikke selv må sammenkoble inde og udedel, Det skal være en med kølecertifikat der skal gøre det.
SCOP på 4 betyder at den giver ca 4 gange så meget varme/kulde fra sig som en almindeligt varmepanel.
Synes i øvrigt ikke at det er et specielt billigt tilbud. Tjek rundt på nettet og spørg evt rundt ved forhandlere af varmepumper. -Men tjek også at det ikke er en model bygget til syden, gå efter Danmarkspumpen f.eks.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg takker mange gange for svarene. Så blev jeg lidt klogere på dette. Elsker dette forum
mvh Mads
Nogle inde/udedele må du gerne selv koble sammen. Der står i godkendelsen om det skal være aut. eller ej.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis