Græsplæne

Hej jeg har lige brug for lidt hjælp, 

Jeg har en gammel græsplæne der skal fræses op og laves ny,

Men jeg har en del overskud af muldjord fra udgravning af ny teresse, kan jeg godt tillade mig at sprede lidt af det jord ovenpå den gamle græsplæne nu her, den fræses op til august også sås der nyt græs.

Det skal siges at jeg lejer en af de store fræsere, så jeg tænker selv det kan være lige meget, men hvad har i af meninger og erfaringer?

 

med venlig hilsen

René

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor vil du fræse den op? kan græsset ikke gro, eller er den fuld af mos?, eller fuld af huller/ujævn, hvis den er ujævn kunne du netop bruge jorden til at plane den ud.
Hvis du smider muldjorden ud over plænen og trækker en paller hen over så du fordeler det så det kun er ca 1-2 cm jord over hele plænen, så græsset stadig stikker igennem, så gror græsset bare videre.

plænen bliver jo så den smule højere bagefter...
Du kan sagtens bare smide jorden ud over græsplænen. Så længe du stadig kan se græsset. Så vokser det videre, fordi det har adgang til lys.

I stedet for at anlægge en helt ny græsplæne kan man faktisk godt reparere den gamle. Hvis det er mos og ukrudt, kan det nemt fjernes med noget gødning og lidt tid. Så kommer græsset ligeså stille. Det vil jeg nok sige var nemmere?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis