Vrider med cylinderring - uden skruer?

Hej med jer

Jeg har en kælderdør, hvor jeg mistænker der er noget galt med medbringer eller cylinder. Der er ikke noget fabrikat påtrykt, men det ligner Ruko. 

Vrideren på indersiden fungerer upåklageligt, men på ydersiden går nøglen meget trægt og vil hverken låse op eller i. Låsespray har den fået, og det hjalp på trægheden, men den virker fortsat ikke.

Nu ville jeg så skille låsen ad for at se om det var medbringeren, den var gal med - men jeg kan ikke se nogle skruer i den indvendige cylinderring, som der er på mine øvrige døre!  Se billeder.

 

Vh Jens

 

Hej med jer Jeg har en kælderdør, hvor jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, der er et et hul i bunden. Men jeg kan ikke vippe den fri som låget på en malerbøtte. Det er kun ca 1 mm dybt, så det er ikke mulig at lægge kræfter i, uden at den smutter ud og ridser.

På billedet kan man se at der en sort plastic dims i hullet. Jeg har prøvet at trække i den nedad ved at vippe skruetrækkeren opad. Men den flytter sig ikke. . .
Jeg har prøvet at hive med to hænder. Jeg bryder mig ikke om at slå med en hammer.

Hvad er den plastik dims til som er bagerst i hullet?
I havde ret, det var vold, der skulle til. Jeg lagde håndtaget af en svensknøgle mod døren, og brugte en skruetrækker som brækjern. Det ekstra moment fik vrideren til at springe af. Det sorte plast er en del af bundpladen og er blot for at sikre at den bliver monteret med hakket nederst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også