Vægdekorering af genbrugstræ

Hej, jeg skal snart flytte til en anden lejlighed og overvejer at smide noget træ på væggen for at få lidt afveksling fra de hvid-malede vægge. Jeg tænker på noget ala det her:

Jeg har et par praktiske spørgsmål:

 1. Skal man gøre sig nogen bekymringer omkring fugtsamlinger/svamp bag en facade som denne? Hvis ja, hvordan løses det så bedst? Skal der være åbent for luftgennemstrømning? (muren er en mustensvæg i en københavnerlejlighed, allerede med væv filt, maling og hvad der nu ellers hører sig til)

2. Nogen gode forslag til hvor man kan finde billigt træ til et projekt som dette? Palle-træ er populært, men er f.eks. europaller behandlet med ting, man ikke har lyst til at have indenfor?

3. Nogen forslag til træ-behandling? Bloggen, der viser ovenstående væg frem (link), har kun nævnt, at de har slebet træet og derefter givet det polyurethan-lak. Er det nok til at give tonen, som på billedet, eller har de glemt at nævne en anden behandling? (og vil et lak-lag egentlig ikke forøge kondens-samling i rummet mellem træ og væg??)

Mvh Bjørn


 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også