Stofledning i lampeudtag

Hej

Jeg har købt en gummifatning med 2m. stofledning fastmonteret, som jeg vil tilslutte direkte i et lampeudtag. Men jeg er lidt i tvivl om det er lovligt? Jeg fjerner alt løst og overskydende stof, men jeg bor i en gammel bygning, så udtaget er selvfølgelig en rotterede -  så brandfare springer i tankerne?

Mvh.

/Lars

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er helt lovligt. Og det stof er ikke særlig brandvillig. Det har oftest en højere maks. temperatur end plastledninger. Det der f.eks sidder på strygejern er stofledning der tåler høje temperaturer.
Afslutningsmetoder den proff og amatøren
1. Du kan skubbe yderstrømpen 50-60 mm tilbage på ledningen, klippe fyldtråde af, på nær 1 tråd som du snor omkring trevleenden på yderstrømpen. Derefter trækkes yderstrømpe frem, På grund af den fastlåste ende vil den "vende" ligesom når du vender vrangen ud på en alm. strømpe. Nu har du en fin ende uden trevler
2. Du kan klippe overskydende stof af og fastlåse trevler enten med isolerebånd eller neglelak.
Efter begge metoder kan ledning med stof skrues i aflastning, hvis der er træk i ledningen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret. Jeg har brugt et stykke tape til enden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis