Fugepatron der kan fyldes op igen

Findes det?... Jeg har sat en stenvæg op, som nu skal fuges. Da fugen svinger fra 0-10mm kunne det være smart at man kunne fylde fugemassen på en patron, og så bruge sin fugepistol med en spids der kan komme ind i fugen...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nok mig der ikke forstår din formulering, men man kan godt købe fugemasse der allerede er påfyldt på patroner :p
Hvad er der i vejen for at bruge en helt alm. fugepistol? Du kan jo evt have 2 spidser til den, en hvor du ikke har skåret noget af spidsen, så den laver en smal fuge, og en hver du har skåret de yderste 2-3 cm af så du kan alve en bred fuge.

Jeg tror det er den klassiske med at han vil bruge fugepistol til at fylde med mørtelfuge ind med!!

Hvis jeg har ret, så skal man blande i rette konsistens og så øve sig lidt med fugeske. Fuge skal nemlig trykkes og det er fugeske bedst til.

Den første time siger du til dig selv " bliv ikke sur - bliv ikke sur)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes fugepistoler til mørtel, der er to typer en "billig" der bruger samme princip som dem til fugepatronerne, og så en dyr model, der skal bruges en boremaskine til, der er en snegl der trækker mørtelen frem.


http://www.restsalgnu.dk/vaerktoej/fugepistol-til-moertel.htm

http://www.murergrej.dk/moertel-fugepistolen
Man kan godt købe mørtel på fugepatroner.
Løsningen blev en frostpose 😁 Blander min egen fugemørtel, og så får konen lov til at lege med frostposen, som var det at dekorere en kage... Bagefter retter jeg til med fugeske 😊
Annonce
Rigtig god ide :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mine forældre havde nogle venner, hvor manden var bager, han brugte en flødeskumssprøjte, til at understryge tegltaget med, det blev han drillet lidt med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis