Siemens opvaskemaskine - kommer kun lidt vand i bunden af maskinen

Hej i forummet

Har nogle udfordringer med min Siemens opvaskemaskine, SL66T373 EU/07 -  skiftede sidste år trykkammeret og rensede vandbeholderen (varmeveksleren), fordi maskinen ikke tog nok vand ind.
Dette hjalp, og maskinen har nu virket upåklageligt i ca. 1½ år.....

Har nu problemet - at den ikke fylder ret meget vand ned i bunden af maskinen - altså ind i maskinen hvor selve opvasken befinder sig. Der kommer fint og hurtigt (ca. 1.min) vand ind i vandbeholderen (varmeveksleren), men nå denne er fyldt op og ligesom "løber over", kommer der kun ganske lidt vand ned gennem trykkammeret og ind i bunden af maskinen - så er det lige som om at der er "noget" som registrerer at nu er der vand nok i maskinen, hvilket der altså lang fra er - jeg vil tro at der kommer 3-5 dl vand ind i maskinen, som herefter forsøger at skylle/vaske med det vand som er kommet ind i maskinen, hvilket ikke kan lade sig gøre.
Hvis jeg forsøger manuelt at hælde et par liter vand i maskinen, så bebynder den at skylle/vaske.

Er der nogen som har en god idé til hvad årsagen skyldes??

Kan man få/finde en tekniker-manual noget sted, hvor man bl.a. kan se hvorledes man kan indstille/teste maskinen for fejl - lave en reset af maskinen m,m, ??

Håber at nogen kan hjælpe med ovenstående, så jeg ikke bliver nødt til at tilkalde en tekniker eller købe en helt ny maskine.

 


Niklas64
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis