Lort som gødning.

Alt muligt inden for dyre eskrementer kan bruges som gødning til planter. Men har nogen prøvet med efterladenskaber fra hunde ?.

Jeg kan se i græsset at det er pænere der hvor min lille bulldog tisser, så jeg fik tanken med hunde høm høm. Vil det være fint for mine solsikker ?.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tænke lidt.
Koen spiser, skider, planten gror, koen spiser.
Det jo sådan hele naturen foregå. Intet går til spilde. Så giv du bare hundens rester til solsikkerne.
Resultatet ville være det samme, uanset hvilken gødning du bruger

Naturligvis, og selv menneskers urin og afføring kan bruges. Men der er den lille hage at det ikke skal spredes på blade og frugter som skal bruges rå, da det kan sprede sygdomme og indvoldsorm.
I gamle dage var lokums spandens indhold meget værdifuldt. 

Urin er iøvrigt meget sterilt, så  der laves specielle toilet kummer der har en ekstra "lomme og rør" i front, så den rene urin sorteres fra og kan bruges direkte, medens afføring skal ligge i dynge indtil sygdomme og parasitter er neutralisreret.

Når vi alle sammen putter det hele igennem kloakken og rensningsanlæg, er der så mange forskellige risici, at rest slammet ikke må bruges på marker, hvor der direkte skal høstes menneskeføde. Man kan så bruge det til at gøde f.eks. juletræer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, min betragtning kom fra at noget dyrelort er bedre til eks. roser end andet. Hunden spiser kødfyldt mad, det gør kvæg og høns jo ikke (så vidt jeg ved). Jeg prøver at flytte lidt rundt på "skidtet".

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis