kabel til Husqvarna robotklipper

Er på nippet til at købe en Husqvarna 220AC eller 320 (har også luret lidt på søsteren R160 fra Gardena, der er næsten identisk med 220AC modellen) til min plæne på ca. 700 m2.

Jeg skal have købt lidt ekstra kabel - ca. 500 m. Men sådan en rulle koster jo vildt. Er der noget der ved om det er noget special kabel eller kan man bruge alm. kobberkabel?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt en Robomow MS1000 og her følger 250m alm. Kobberledning med.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hva katten skal du med så meget kabel ?? Det skal jo kun rundt om plænen og ikke ligge der hvor maskinen skal køre

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har rigtig mange buer, kroge på plænen. Det ville have været fint, hvis det bare var en firkantet plæne :-)

150 m original kabel koster 550,- og 100m kabel kan fåes til ca. 120,-
Jeg har en kørende i 3 år nu. Efter nogle måneder har jeg lavet om på indretning (ny blomsterbed) af haven, så robotten (220 AC) skulle køre rundom. De eneste jeg hafde liggende der var en gammel ledning til en lampe ( Ligner http://www.harald-nyborg.dk/p8424/ledning-flad-2x0-75-100-m-hvid ). Har sat det "midlertidig" på men aldrig fået lavet det om. Maskinen har kørt u beklageligt i næsten 3 år med det.
Den er selvfølgeligt mere følesom overfor fugtindtrængelse. Men på den anden side her få man 200m for 158 kr (den flade ledning kan jo deles på midten)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis