Syg efter Indblæsning af Rockwool

Jeg skriver på vegne af min svigerinde og familie. De fik for tre måneder siden blæst rockwool granulat ind i loftet. Hele familien har efterfølgende fået problemer med vejrtrækning og nogen værre end andre. Nogle dage er det så slemt at de har måtte bo i telt ude i haven. Lige nu ligger de aller fire på madrasser i stuen da de føler der er mindst gene. 
Håndværkeren som har gjort opgaven siger at han aldrig har hørt om problemet og det samme siger Rockwool. 

De har fået taget prøver af granulat om det indeholdte svampespore, hvad det ikke gjorde.

De har forsøgt at tætne loftet med silikone, men de bliver stadig syge. 

De har i forsøgt at gøre rent igen og igen så der ikke ligger støv eller noget men uden resultat.

Der kommer meget hurtigt til at ligge et fint lag støv over alt i huset. 

Er der nogen af jer som har nogle gode råd eller ideer om hvad problemet er så vil jeg gerne høre fra jer.

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwool er jo ikke ligefrem behageligt at arbejde med, og indånder man støvet er det jo ikke behageligt.

Men det er jo også den mulighed at gammelt støv i konstruktionen er blevet blæst ind i rummene, og har der været skimmelsvamp i konstruktionen, kan det jo være blevet blæst ind.

Jeg mener man kan få nogle luftrensere der filtrere luften i rummet, måske det kunne afhjælpe lidt ag generne.
Det lyder ubehageligt😳 har aldrig hørt om det og har ellers rodet med indblæsning af rockwool i mange år. Jeg havde prøvet at sætte luftrensere op med hepafiltre på og så gå videre derfra.

Når vi bygger om hos folk med børn sætter vi altid luftrensere op, da kvartzstøvet går lige i børnenes næser

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Det lyder ubehageligt😳 har aldrig hørt om det og har ellers rodet med indblæsning af rockwool i mange år. Jeg havde prøvet at sætte luftrensere op med hepafiltre på og så gå videre derfra.

Når vi bygger om hos folk med børn sætter vi altid luftrensere op, da kvartzstøvet går lige i børnenes næser

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis