Stikkontakt i skunk?

Er det tilladt at have stikkonkter i skunken, hvis der er en inspektionslem?

Jeg vil gerne trække strøm, antenne og internet i skillevæggen bag TV og føre det ud i skunken og tilslutte det der.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, du må jo også godt have en stikkontakt på loftet.

Men du må ikke føre alm. lampeledning indefra derud. Strømkabler ført i skillevæggen er fast installation.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Sagt på en lidt anden måde, du må gerne have en stikk. i skunk, men må ikke bruge den til det formål. Har du antenne forstærker f.eks. der skal bruge strøm og er placeret i skunk så er det ok. til den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så der er altså ikke tilladt at tage power stikket fra TV'et og føre det langs skillevæggen ud i skunken og sætte det i en stikkontakt derude?

Hvad er forskellen på det og så en antenneforstærker?

Du må gerne sætte tv til en stikkontakt i skunken. Men det bliver ret kedelig, for den skal så være ude i skunken. Læs og forstå min allersidste sætning om antenneforstærker.  "og er placeret i skunk"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Interessant regel.

Jeg havde faktisk også tænkt mig at placere router og andet IT udstyr i skunk. Det er så tilladt, men kun så længe at det er wireless og ingen kabler går igennem skunken.
Annonce
Dine net- og antennekabler må gerne gå gemmen væggen.
Men strømmen dine brugsgenstande skal tilsluttes til den faste installation i det rum, hvor de bliver brugt.
Skrevet af jenshøj på 21-05-2015 16:53
Dine net- og antennekabler må gerne gå gemmen væggen.
Men strømmen dine brugsgenstande skal tilsluttes til den faste installation i det rum, hvor de bliver brugt.

 

Ah, ok. Takker

 

Hej
Tænk også lige på fugt hvis du placerer elektronik i skunken - det producerer jo lidt varme og det vil måske resultere i kondens !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 21-05-2015 17:29
Hej
Tænk også lige på fugt hvis du placerer elektronik i skunken - det producerer jo lidt varme og det vil måske resultere i kondens !
polobjørn

Det ville jeg nu ikke være så bange for. Jeg har haft en antenneforstærker siddende på loftet i mere end 10 år uden problemer - og den fejlede stadigt intet, da jeg pillede den ned fordi jeg fik fiber.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

antenneforstærkere er beregnet til det - det er en ROUTER IKKE
polobjør

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis