helårs kolonihave hjælp!!

Hej

Vi er en ille familie på 4, der hr købt en grund i en kolonihaveforening på fyn med ønsket om at kunne bo helårs der. Vi ønsker at bygge et hus på 37 m3 i grundplan med 1. sal. Da vi ingen erfaring har med et sådan projekt, vil vi sætt stor pris på, hvis nogen kunne give et bud på, hvad det vil koste.

Træhus

Fundament

Billige men i orden materialer.

Genbrugs vinduer og døre.

150 mm isolering

Vi har styr på udgifter til el, opsamlingstank, varmekilde(brændeovn og skorsten)

Vi har bekende og fam der gerne vil give en hånd med, så udgift til håndværkere bliver minimum.

Vi ønsker en ca. (ved godt det er svært) pris på, hvad det vil koste at bygge et hus med tagog beklædning, så jeg selv kan arbejde med gulve, beklædning finesser mm.

Vil sætte stor pris på jeres hjælp

 

 

 


Drøm om helårs kolonihave
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved ikke om der gælder helt særlige regler for den kommune og forening i har købt grund i men i Aalborg Kommune er der i hvert fald skrappe regler for hvad man må bygge i en kolonihaveforening - og dem er du noget kun over kanten med:

- Man må ikke bo i et kolonihavehus hele året. De fleste steder lukkes der for vand oktober - april.
- Man må ikke have brændeovn (eller skorsten i øvrigt).
- Man må ikke lave 1. sal - man må lave en hems men ikke med vinduer med udkig.

Du bør nøje gennemlæse reglerne for jeres forening og se om du kan få opfyldt jeres ønsker til kolonihavehus.
Hej Akjeldsen og tak for hurtig respons.

Vi må gerne bo i vores forening og det er blevet lovligt fra kommunens side fra 1. jan. Vi må gerne have skorsten og brændeovn. Førstesal tænker jeg hems, selvfølgelig uden vinduer. jeg har løsninger på vand og eventuelle andre udfordringer.

Så alt det skulle være på plads, mangler bare nogle input til, hvad det kan koste.
Har set på mange færdigbygget huse, men tænker det kan gøres billigere

Drøm om helårs kolonihave
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis