Mazda MPV, baglys driller

Jeg har en Mazda MPV årgang 2000 som jeg er meget glad for.

En aften jeg skulle et ærne, ringede mobilen. Skat du har ikke noget lys bag på bilen, kom det fra fruen.

Ganske rigtigt, bilen var total mørkelagt bagi. Nummerpladelys, parkeringslys og baglygter var slukket (der er kørelys på bilen).

Tilbage ind i bilen og afprøve samtlige kontakter, og vupti så var der lys. Jeg skulle bare dreje frem og tilbage på lyskontakten, det var godt nok underligt.

Problemet opstod oftere og oftere, og nu kan jeg slet ikke få lys på parkerings- nummerplade- og baglyset mere.

Sikringen og relæet virker fint, og alt andet virker også fint.

Hvad er der galt?

 

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg var nede hos en autoelektrikker, han ville godt hjælpe mig til 750 kr incl. i timen, incl. moms.
Jeg takkede nej tak.
Jeg overvejer at selv trække et sæt ledninger fra batteriet med en afbryder, til lygterne.

Ny ratkontakt

 

Jeg prøver en hugger, for en ny koster kr. 1700 hos Mazda.

Jeg har haft den adskilt for at rense den.
Der har aldrig været røget i bilen, men der er et tykt fedtlag som ser ud til at være smurt ud over kontakten.

på kontaktfladerne af metal, skal der være rent, både på vrideren og i huset. Og kig efter om der er slid på vrideren, måske så meget at der ikke kan skabes kontakt

 

Hvordan kan jeg adskille vrideren ad?
Jeg har prøvet, men jeg tror at den er "klikket" sammen.
det er de udvendige kontaktflader på vrideren, der skaber kontakt til ratkontakt-kransen. Men kig lige efter et multistik, der er måske brændt noget der

 

Jeg, eller rettere en ven fandt fejlen.
Det var et par lodninger som var revnet på Kørelysrelæet, som sidder oppe under instrumentbrættet.
De er nu loddet om og nu har jeg lys på igen.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis