Mazda MPV, baglys driller

Jeg har en Mazda MPV årgang 2000 som jeg er meget glad for.

En aften jeg skulle et ærne, ringede mobilen. Skat du har ikke noget lys bag på bilen, kom det fra fruen.

Ganske rigtigt, bilen var total mørkelagt bagi. Nummerpladelys, parkeringslys og baglygter var slukket (der er kørelys på bilen).

Tilbage ind i bilen og afprøve samtlige kontakter, og vupti så var der lys. Jeg skulle bare dreje frem og tilbage på lyskontakten, det var godt nok underligt.

Problemet opstod oftere og oftere, og nu kan jeg slet ikke få lys på parkerings- nummerplade- og baglyset mere.

Sikringen og relæet virker fint, og alt andet virker også fint.

Hvad er der galt?

 

 

Jeg har en Mazda MPV årgang 2000 som jeg er meget... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Henrik. Jeg har en Mazda 323F fra 01, som nu døjer af samme problem... Har kigget sikringer og jeg ved  ikke og hvad.. Og kan ikke finde noget i bogen om hvilke relæer der går til hvad.. Men kan se du havde samme problem, og fik løst det? Hvorhenne sad de lodninger og hvor sidder kørelysrelæet?

Jeg ved ikke om der sidder et relæ på din 323'er, på samme måde som på min MPV'er.

Når jeg kigger op bag instrumentbrættet (man skal ligge akavet med hovedet på koblingspedalen) og kigge op. Der skal være en lille sort boks/kasse på størrelse med en pakke cigaretter. Lodningerne kan være revnet på printpladen. En ny til min bil koster ca. 2000 kr. hos Mazda. Håber at du finder fejlen. 


Hej Henrik. 

Tak for hurtigt svar, fandt det, og den er nu afmonteret. Var det den der lavede problemet? Og kunne du se på den, om den var dårlig? Har ikke den store forstand, lige på det område ;-)


Hej

Kig oppe under instrument bræt i førersiden efter en lille boks hvorpå der står "tail light relay"

finder du sådan et så prøv forsigtigt at åbne det og lod forbindelserne igennem - kendt fejl på de biler specielt hvis du han anhængertræk på 

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Jeg har træk på, men det viste sig faktisk heldigvis bare at være nogle ledninger som sad løst i stikket til kørelysrelæet, så det spiller nu. Tak 👍

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis