Den bedste træbeskyttelse til havemøbler

Hej alle sammen 

Jeg ville spørger om der er nogle herinde der har erfaring med at beskytte træhavemøbler? Jeg har købt nogle lækre havemøbler i teak træ og jeg går stærk ud fra, at de skal have en eller anden form for behandling for at kunne stå godt imod det danske klima? Jeg har kigget på produkter fra Pinotex - særlig det produkt som de kalder classic som jo er ret kendte for træbeskyttelse, men er der nogen som kender til andre producenter, som skulle være bedre?

De bedste hilsener

Lars

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen. Godt navn i øvrigt

Hvis de er lavet af godt teaktræ, så holder de jo nemt 20 år hvis du ikke gør noget ved dem, og værdsætter den sølvgrå overflade de får med tiden. Sætter du dem under tag om vinteren vil de sikkert holde længere.
Men vil du fastholde et udseende af frisk træ også på overfladen, må du behandle træet (selvom, det nok ikke forlænger levetiden, hvis det er godt tekatræ). Jeg synes det er overkill, at give teaktræ en pigmenteret træbeskyttelse med fungicid og hele baduljen, som eksempelvis Pinotex. Giv dem ædeltræsolie/teaktræsolie i begyndelsen af sæsonen og hvert andet tredie år kan du give dem en totrins teaktræsrens. Og stil dem under tag om vinteren eller dæk dem i det mindste af, så der ikke kommer algebelægninger på dem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også