Grimsø

Hej alle

Jeg er ny her på forum. Men er ved at kigge på min første motorbåd, med indenbords motor. Jeg er faldet over en Grimsø 23 fods norsk snekke.

Jeg kan dog ikke rigtigt finde noget om erfaringer, eller godt/skidt ved denne "model". Er der nogen der har kendskab til Grimsø?

 

Den har nyere Volvo Penta motor, og trænger til noget knofedt.. Indretning er acceptabel.

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Bunk

Det lader ikke til, at du får hjælp, så´n lige med det samme - så jeg vil prøve med en lille kommentar (OBS - jeg har aldrig sejlet i en Grimsø 23):

Efter de billeder jeg ser på salgsannoncer af denne bådtype (jeg ved ikke hvilken båd du specielt kigger på- og heller ikke pris), så er det en typisk "snekke" altså solid sødygtig motorbåd, som har et såkaldt "deplacements-skrog". Altså kommer den aldrig til at sejle meget mere end 8-10 knob - uanset hvor meget du bruger af brændstof. Den kan ikke plane.
Til gengæld bør den kunne klare sig godt i rigtigt dårligt vejr, hvis du sejler roligt i bølgerne.
Det ser ud til at være fornuftigt indrettet på dækket - med håndlister, plads på sidedækket, osv.
Det ser også ud som det er en god familie-båd - med hensyn til plads.

Hvis det er en sødygtig og familievenlig båd du skal bruge, som ikke sejler vildt hurtigt, så skal du bare selv tjekke kvaliteten af motor og indretning - samt se i bunden om der er tegn på osmose.

På et tidspunkt må du så bare springe ud i det og købe den - når det er en forholdsvis kendt mærke, så er der også gode muligheder for at sælge de igen engang - så du ikke risikerer at hænge på en båd du ikke kan sælge.

Ja det er bare en lille bemærkning for at hjælpe dig videre.

Ellers er der altid snakkesalige folk på havnene - spørg og spørg - alle vil gerne fortælle om hvor god deres båd er.
MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Tak for det gode svar. Det er min første båd, og derfor vil jeg gerne satse lidt sikkert.
Indretning og motor virker ok. Norsk snekke lyder jo positivt, der findes mange forskellige mærker, men har bare ikke stødt på ret mange Grimsø, og selv Googl giver lidt op..😊
Så jeg tror jeg tager chancen, og kaster mig ud i det.. Og når jeg får brug for lidt praktiske råd, ved jeg hvor jeg kan henvende mig..😊

Hej Bunk
Jeg selv bor mellem Svendborg og Faaborg - du kan kontakte mig privat (der er et privat-besked system her på LDS) hvis du tror at det kan hjælpe - du bor åbenbart i 5700 området. Så er det jo muligt at køre en tur og se på tingene.
OBS . motor det har jeg dog ikke så meget forstand på, at jeg vil rådgive om det.
Så pøj pøj og held og lykke med dine planer.

MVH A

PS - jeg aner jo ikke hvor meget du har erfaring med at sejle og med motorbåd - men man kan jo altid blive klogere:
Prøv at se på http://www.duelighed.dk/ - de har en masse gode råd, diverse småkurser, VHF-øvelser osv osv og udsender et dagligt nyhedsbrev med "dagens maritime spørgsmål" - lidt historier og meget andet.


To ulykker kommer sjældent alene.
Tak for hjælpsomheden.. jeg regner med at jeg går i forhandlinger med sælger, og så må vi se hvor vi ender..

Og tak for link.. der er masser at sætte sig ind i, når man køber båd, og er ny.. spændende, men mange ting at holde styr på.. :=
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis