Zibro varmepumpe 3637 til 60 m2

Jeg overvejer indkøb af en Zibro 3637 til opvarmning af mit værksted på 60 m2 og som er isoleret i gulv og loft. Det skal kun opvarmes når jeg bruger det og jeg syntes det ville være dejligt bare at trykke på knappen når jeg har brug for lidt varme.

Er der nogen advarselslamper hvad angår Zibro varmepumper fra bla. 10-4? En 3637 skulle være beregnet til 90 m2 så den er lidt overdiminsioneret, men det gør vel ikke noget?

Som jeg groft kan regne ud kan jeg blive ejer af ovenstående for kr. 10.000 incl. tilslutning + mit eget LDS arbejde (opsætning). Dyrt? jeg betragter det som en engangsinvestering og så vil jeg afmelde min gamle brændeovn som er ineffektiv og som generer mine naboer.

Kommentarer udbedes gerne ;-)

 

 

 


Hundefar

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det cop værdien du skal se på , og her topper panasonic og bosch , cop værdien er hvor mange gange du får 1kw tilbage som varme .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hej
Har selv 2 stk. Panasonic luft til luft VP som har kørt siden år 2000 uden service og reparationer
de to montører som satte dem op (ikke købt på en gang) fortalte begge to at de nedtog mange Zibro VP fordi de ikke fungerede som lovet - så mit råd vil være køb anerkendt mærke (mitsubishi-toshiba-panasonic-bosch eller andre kendte) til samme pris eller der omkring og se på Coop værditallet så får du noget der duer
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn,

Dit gode svar er taget til efterretning. Jeg holder mig til mærkevarene efter at have læst dit svar ;-) Tak!

Hundefar

Hej.

Jeg er ude og pille mange af de billige VP'er ned, og sætte andre op.
Der har for nyligt været en artikel i INGENIØREN, der viste at mange af de mærker som BILKA, HN og Bauhaus sælger, ikke overholder hverken den lovede COP værdi eller de specifikationer, de skal være udført efter.

De problemer som vi oplever er, at ved lave udetemperaturen fryser yderdelen til. Og at de simpelthen larmer mere end de varmer.

Jeg ved godt der er penge at spare i indkøbet. Men dem taber man så i større strømforbrug.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Måske du kan finde info på det svenske forum:

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php

Derovre har de masser af Zibro'er i drift.

Læg mærke til at ydelsen opgives i kubikmeter ( 75-115 ) og ikke kvadratmeter.

http://www.bygma.dk/shop/zibro-varmepumpe-s3637-24377p.html

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis